قديم 20-07-2011, 10:43 AM
corsair
Guest

افتراضي رد: تجارب الاعضاء مع شركات التأمين ؟

تسلموا والله يا جماعه علي المجهود العظيم ده وربنا يجعلكم دايما في الخير وانا عن نفسي كنت مأمن تبع كونتكت كار في البداية اول ما اشتريت العربية وطبعا حصل معايا ان العربية مكنتش لسه عملت 3000 كيلو وواحد تقريبا مسطول ضرب 3 فرد كاوتش عندي بمطوه وطبعا الكاوتش كدا بالسلامه وطبعا كونتكت نشفت ريق اهلي شهر علي ما وافقوا انهم يدخلوا الكاوتش في التأمين طب الكاوتش ده مش هو اللي شايل العربية والناس اللي جواها يعني ده المفروض يكون اول حاجه في العربية تتأمن عليها

المهم طبعا بعد شهر من الجري وراهم وافقوا ودخلت الورش واتغيرت ودفعوني ساعتها 25% من قيمة التصليح مع اني مأمن بدون نسبة تحمل تأمين شامل

طبعا من بعد الموقف ده حلفت ما انا متعامل تاني معاهم هو انا ادفع 2700 جنيه علشان اريح دماغي الاقي نفسي بتحمل 25% من التكلفة

المهم نقلت من كونتكت لشركة قناة السويس وطبعا الاستاذه ميرنا جمايلها مغرقاني هناك لانها مخلتنيش احس اني بأمن علي العربية بس الحمد لله مفيش اي مشكله لاني متعاملتش في اي مشكله مع الشركة لحد دلوقتي

وانا في شهر 9 الجي هبقي كدا مأمن بقالي 3 سنين في قناة السويس وربنا يسترها علينا جميعا وتحياتي ليكم كلكم وربنا يجعله في ميزان حسناتكم