قديم 27-10-2014, 07:39 PM
msawy msawy غير متواجد حالياً

msawy will become famous soon enough
افتراضي رد: لكل اللي عايز يشتري سوبارو ومتردد افتح الفيديو

السوبارو عربيات محترمة جدا و قطع غيارها معمرة و كلها دفع رباعى مستمر وموتور بوكسر عشان كده ثباتها عالى جدا عموما و فى الملفات على السرعات العالية خاصة. و ثابتة فى الطرق الزلقة زى حالات المطر. اما بالنسبة للأمان فمعروف عن السوبارو وجود كل عوامل الامان و اعلى نتيجة فى اختبارات التصادم الاوروبية.

اما بالنسبة لعدم الانتشار ده عيبه الناس اللى بتقبل تدفع فى عربية اغلى من قيمتها الحقيقية و تستحمل عيوبها و قلة الجودة لمجرد انها تعرف تبيعها بسعر كويس.

اما بالنسبة للتوكيلات فكلهم زى بعض. جربوا كده اى شى يبوظ وروح التوكيل و شوف هيعمل ايه معاه؟ و شوفوا شكاوى الناس على النت من توكيل كيا و غيره فى مصر.

المشترى المصرى لو اصر على انه يدفع فلوسه فى الجيد فقط و و لم يجرى على الشكل و الكماليات فقط كانت كل المركات المحترمة اخذت و ضعها و انتشرت و رخصت قطع غيارها.

عموما انا شايف ان سوباروا بتدت تنتشر و خصوصا لما نزلت الXV.
و بالنسبة للتسارع فالنيسان قشقاى بطة بلدى و قطع غيارها غالية جدا. وبالنسبة لسبورتاج و ال ix35 دول بنزين 95 و استهلاكهم عالى و على الامد الطويل هيبان مشاكل فى الموتور لإستخدام بنزين اوكين اقل من المفروض(92)
و هى فعلا عربية ممتازة و عليها طلب و نادر لما تلاقى حد عايز يبيها و فى الغالب لسبب مادى مش لعيب فيها.

و ربنا يوفق الجميع فى اختياراته.

التعديل الأخير تم بواسطة msawy ; 27-10-2014 الساعة 07:47 PM