قديم 10-09-2014, 03:24 PM
michohat michohat غير متواجد حالياً

michohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud ofmichohat has much to be proud of
افتراضي رد: أي مشكلة في السيارات الهيونداي والكيا ضعها هنا وسوف نساعدك علي حلها ان شاء الله

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة romeoalmansour مشاهدة المشاركة
غير الجوانات
هو حضرتك اللي ان شاء الله هتشتغل فيها
انا تحت امرك في اي معلومة عايزها
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة michohat مشاهدة المشاركة
لا مش انا اللي هشتغل فيها مفيش مكان تحت ايدي قريب افك فيه لاني بركن ف الشارع
فهل الشغل ده عليه هيتغير الجوانات الخاصه بدورة الزيت
وهل في الاساس الشنابر و العمرات في المواتير الجديدة ينصح بها ولا نخلص على الموتور واجيب شورت بلوك زي ما واحد صاحبي بينصحني حسب ما بيقول العيب بيرجع تاني
اقتباس:
انا رائي العربية ممشيتش كتير عشان تغير شورت بلوك
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة michohat مشاهدة المشاركة
حضرتك كنت ذكرت ان في الامكان قياس كبس الموتور في بعض السيارات باستخدام كمبيوتر الاعطال فهل ينفع عندي وإزاي لان مفيش في محافظتي حد بيقيس كبس موتور وممكن اشوف حد عنده جهاز اعطال
اقتباس:
فعلا لو الجهاز اللي عنده فادر علي ذلك
او عنده جهاز قياس الضغط علي الكومبيوتر
عملت اختبار كبس للموتور واحد في بنزينه في اخر عباس العقاد ودي كانت النتيجه ان كبس الاسطوانه الثانيه قليل شوية
وبعده بيوم عملت اختبار كبس تاني في مركز وولف للزيوت وكانت النتيجه ان كبس الاسطوانه الاولي قليل شوية
وحاليا الزيت مشيت عليه يجي 3500 كيلو و نقص شوية ( في نص المسافة بين الشرطتين على مقياس الزيت )

حاليا نقص الزيت مستمر بصورة بطيئه و توقف ظهور الدخان او البخار اللي كان بيطلع ساعه ما بسخن العربية الصبح وده بعد ما غيرت البوجيهات وحطيت على البنزين منظف انجكشن

Magdy Moharam
لا نفع للمال اذا كانت النفس فقيرة ولا ضرر من الفقر اذا كانت النفس غنية
تلاوة رائعه للشيخ / احمد العجمى
http://www.megaupload.com/?d=LGN69J4S

التعديل الأخير تم بواسطة michohat ; 10-09-2014 الساعة 03:31 PM