الموضوع: بائع الرمال .
قديم 30-06-2013, 10:20 PM
مروتي 31 مروتي 31 غير متواجد حالياً
من انا؟: لحد هذه الساعة لا زلت ابحث عن رد عن هذا السؤال , لكني انسانة هذا اهم ما في الموضوع .
التخصص العملى: ترجمة و قانون
هواياتي: الكتابة . المطالعة . الاعمال اليدوية

مروتي 31 will become famous soon enough
افتراضي رد: بائع الرمال .

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة memodina1 مشاهدة المشاركة

مع احترامى لحضرتك انا هتكلم بطلاقة شوية من غير زعل
اولا مين بائع الرمال دا يعنى اسمة اية بمعنى مثلا موزع الهدايا فى العيد اسمة بابا نويل طب دا اسمة اندهلة باية دا اولا

ثانيا انا كل اللى اعرفة عن الرملة هو انى سعر متر الرملة حوالى 40
غير العربية والمشال يعنى اكيد مش بيزورك لانها غالية شوية لكن اعتقد مفيش سبب تانى

عموما انا حبيت بس افك عنك لانى باين من كلامك انك فى ضيقة وحزن وربنا يفرج كربك وللعلم انا والله مليان هموم وتعبان جدا بس عندى مبدا واحد الضعيف من يتجاهل مشاكلة يعنى لازم تشوف مشكلتك اية وتحلها سواء فلوس او نفسى او اهل او غيرة وطبعا الحل السلمى افضلهم حرك عقلك تجاة الحل وان شاء الله خير
وانا بنفسى هبعتلك عربية نقل محملة رملة وهخلى عم صفوت اللى باعلى الرملة يطلع يزورك بنفسة واهو بالمرة تديلة الحساب
اتمنى مكونش زعلتك ربنا يعلم بصفو نيتى شكرا لك
االسلام عليكم

لا زعل و لا يحزنون زي ما بيتقال عنديكم

المهم بائع الرمال , هو النوم أو بالأحرى النعاس , كانت جدتي تقص علينا القصص في صغرنا و تقول أن من يتشاقى لن يزوره بائع الرمال فكنت أحسن التصرف , اليوم كبرت و أعلم ان النوم يأتي لا محالة و انا أعي ان الأحزان لا تدوم و المشاكل التي نتناساها لن تحل وحدها و الحمد لله مسيطرة على حياتي بأكملها و أحسن إدارتها , أحيانا أكتب خواطر تأتي على البال و اخط كلمات قد تظهر حزينة للناس من غير معنى لآخرين لكنها لدي مجرد تنفيس ليس إلا
شكرا على نصائحك القيمة و بالمناسبة الرمل غالي عندكم و ان اردت انا من تبعت لك لكن مصاريف الجمركة على حسابك

نلتقي لنرتقي