قديم 09-08-2012, 10:40 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: لمن يهمه الأمر (شيفروليه أوبترا=دايو لاسيتى=سوزوكى فورينزا=هولدن فيفا) التفسير بالداخل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherifabden مشاهدة المشاركة

الصاج الخارجي الضعيف موجود في كل العربيات دلوقتي علشان وزن العربية يقل علشان استهلاك البنزين والتسارع بخصوص موضوع الـABS والايرباج انا شايفه فعلا عيب لكن مش عيب قاتل طب ما نص العربيات في مصر مفيهاش ABS وايرباج وكفاية ان كل ملاك العربية دي بيشكروا فيها ومفيش حد شكا من العربية دي الا نادرا وعموما كل واحد ينام على الجنب اللي يريحوا
يا شريف نص العربيات مفيهاش وسائل امان علشان قديمة او كورى وصينى لكن اغلب الماركات اليابانى او الاوربى والامريكى بيعتبرو وسائل الامان زى الايرباج وال ABS تجهيزات اساسية
وديه مسئولية التوكيلات والحكومة كمان فى الاساس واحنا على قد ما نقدر منساعدهمش على ده بشراء عربيات مفيهاش وسائل امان ومش رخيصة كمان

انا شخصياً كان نفسى اجيب الالنترا الجديدة اول ما نزلت بس اسلوب تسعير كل كاتيجورى وكون ان عربيه تمنها يعدى الميه وتلاتين الف ويبقى فيها ايرباج واحد او اتنين ديه مهزلة وعيب فى العربيه بالنسابلى

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش