قديم 22-12-2010, 11:56 PM
الصورة الرمزية yaser4050
yaser4050 yaser4050 غير متواجد حالياً

yaser4050 is a splendid one to beholdyaser4050 is a splendid one to beholdyaser4050 is a splendid one to beholdyaser4050 is a splendid one to beholdyaser4050 is a splendid one to beholdyaser4050 is a splendid one to behold
افتراضي رد: لا تصدق كل ماتسمع و لا نصف ماترى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ELWAA مشاهدة المشاركة

yaser4050
ماشاء الله ,, ربنا يباركلك فيها يا باشا و يخليلك أخوك و يبارك فيه
أنا بفكر جديا فيها ( المونديو ) ان شاء الله وكنت بسأل بتعمل صيانتها فين ميكانيكا و كهرباء؟
و بإعتبارك عشت مرحله البحث اللى انا فيها دلوفتى .. انا بشوف اعلانات لمونديو مو 2000 ؟ ايه الفرق بينها و بين ال 98 بتاعه حضرتك ؟
ومتشكر جدا و أسف على أسئلتى الكتير
أنا تحت أمرك
بالنسبة لموديل 98 زى ماحضرتك عارف ان كل ماركة سيارة لها موديل معين بيبقى ناجح جدا مثل البيجو 405 موديل 79 و اللى عرفته اثناء بحثى ان أفضل موديلات المونديو 97 و 98 لكن ممكن تفرق فى مرايات كهرباء
بالنسبة للصيانة كل التوكيلات غالية بس موش كل ميكانيكى عن تجربة يعرف يشتغل فى الفورد
هناك نوع من الميكانيكية يعمل أبوالعريف و هو مايعرفش فيها حاجة وانا رحت لتلاتة واحد حاول يحل سير الكاتينة و يغيرة و بعد ماقفل العربية لقيت 3 أجزاء حديد كبار موش عارف يركبهم فين و بعد محاولات من 9 إلى 12 مساء عرف واحد تانى قالى ماضحكش عليك ماعرفش اشتغل فيها التالت بصراحة طلع صنايعى
ومن خلا النت و موقع مصرموتورز و البحث فى جوجل عن مركز صيانة فوردمونديو عرفت عناوين وتليفونات ناس بتشتغل بس فى الفورد
الكهربا فى طنطا عندى واحد اسمه عاطف بس بجد صنايعى و طبعا طالما كهربائى بيشتغل فى السيارات الجديدة يبقى يقدر يشتغل فيها
ثم بصراحة لحد النهاردة مافيش غلطة فى أى جزء فى الكهرباء
وماحتجتش كهربائى إلا لتركيب جهاز إنذار والحمدلله
وأنا تحت أمرك فى أى استفسار

Mr. Yasser Al-Feky