قديم 02-08-2010, 05:24 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سوزوكي سويفت ما لها و ما عليها!!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة taklaloveu مشاهدة المشاركة

انا قدامى سوزوكى سويفت مو 94 يابانى بالتكييف الأصلى بتاعها وفيها ال RBM واهم حاجه انها فبريكه برا وجوا وحالتها فعلا كويسه لكن صاحبها طالب فيها 32 الف وانا حاسس ان المبلغ دا كبير اوى على عربيه فى حجم السويفت اللى مضايقنى اوىىىىىىىىىى لدرجة انى بفضل الإكسيل عنها بس بسبب وسعها ولما احترت بجد وتعبت من التفكير ف الفلوس اللى انا تعبان فيها اوى ونفسى اشترى بيها عربيه تسوى كل جنيه فيها لجأت لسؤالك يا استاذ حازم ودا لأنك فعلا شخصيه محترمه ولا تبخل باى عون عن محتاج لنصيحه
واخيرا انا سؤالى اولا : ايهما افضل من حيث المتانه والإعتماديه والإحتفاظ بالسعر عند اللبيع سوزوكى سويفت مكيفه ولا هيونداى اكسيل مكيفه .. ملاحظه : كفاءة عمل التكيف وتحمل العربيه ليه شئ مهم بالنسبالى اوى.
ثانيا : افضل وقت للشرا ايه هل قبل رمضان ولا بعد رمضان ولا مش تفرق..
ولك جزيل الشكر
بالنسبه للمقارنه فالاكسيل و السويفت متقاربتين جدا بس انا بحب السويفت خصوصا لو ياباني و مكيفه لان اعتماديتها اعلي و اقول شويه من الاكسيل
و لو فابريقه زي ما بتقول و عربيه جديده يبقي خدها
اما بالنسبه للشراء قبل و بعد العيد و رمضان و الكلام دا بصراحه مش بقتنع بيه
العربيه الحلوه حافظه تمنها في اي وقت و مافيش الكلام دا في البيع و الشراء

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة stevens مشاهدة المشاركة

شكراااااااااا جزالك الله خير معلوماتك ممتازه
العفو يا ستفين و شكرا لمرورك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة nbilly5 مشاهدة المشاركة

thaks for the subject
not at all
u r welcome

حـازم خـضـر