الموضوع: تجديد بيجو 505
قديم 19-04-2010, 06:27 AM
الصورة الرمزية HaMaDa-ToUBaR
HaMaDa-ToUBaR HaMaDa-ToUBaR غير متواجد حالياً
من انا؟: Egyptian man, like all young people seeking to elevate himself and gain more experience and friends
التخصص العملى: Currently the Faculty of Commerce, Mansoura University, but after like that God knows
هواياتي: Computers, networks and social relationships

HaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تجديد بيجو 505

بص اولا بالنسبة لحكاية طقم الشنبر دة فدة معناة ان المكنة هتعمل نص عمرة واكيد طبعا لية عامل كبير فى تأكل الزيت دة
تغير طقم شنمبر = نص عمرة للمكنة
والى يأكدلك الموضوع دة الميكانيكى بتاعك مش الناس لانة اكتر خبرة
وانا عاوزك تبص ع الشكمان بتاعك وحط ايدك علية شوف الهوا الى خارج منة
لو مش بيخرج دخنة والهوا الى خارج مش بيقطع وبيعرق مياة اعرف ان المكنة بتاعتك ميت فل وعشرة
لو بيقطع دة عيب كهرباء وبوجيهات
لو بيطلع دخنة يبقى الكاربرتير او المكنة مش مضبوطة ووممكن فعلا تكون محتاجة تغير طقم شنمبر
وطقم الشنمبر الفرنساوى النضيف هيكلفك حوالى من 800 ل 1000 جنية الكلام دة من سنتين معرفش دلوقتى رخص او غلى ولا هيبقى ظروف سعرة اية
بس اعمل حسابك انك ممكن تصرف اكتر من كدة لان الله اعلم هو لما هيفتح المكنة ممكن يلاقى فيها وممكن تكون محتاجة حجات اكتر وخصوصا وش السلندر هتلاقى فية عيوب كتير ظهرت بعد الفك
والمشكلة انك صعب تحدد المكنة هتصرف كام بالضبط قبل ما تحلها لان البيجو 505 بالذات بيمشى فى جميع الظروف والحالات لو العفشة مش مربوط فيها مسمار واحد هتلاقيها ماشية وماسكة نفسها بردة
عربية محترررررررررررررررررمة لابعد الحدود
يعنى بص من الاخر لو انت باقى ع العربية دى وعمرك ما هتبيعها فى يوم من الايام اصرف عليها ميهمكش لانها الصرف عليها الصح بيدى نتيجة حلوة
بس تعمل زى تعد تصرف وفى الاخر تبيعها
انا صرفت عليها والله بدون مبالغة 45 الف جنية دفعة واحدة وكانت عربية الى يشوفها يحلف بيها وبنضافتها
وبعد كدة بيعتها بعد ما صرفت عليها دم فلبى
يلا ربنا يباركلو فيها الى اخدها

HaMaDa-ToUB@R

01000902024