قديم 18-12-2008, 11:14 AM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute
افتراضي لو كنت مكاني - ادفع الفرق و لا اوفر فلوسي >>>>> استطلاع

قدامي عربيه زيرو حلوه اوي ..... اساسياتها 10/10 ... موتور قوي .... عفشه صح ... صاج ... .... قطع غيار اسعارها معقوله و متوفره ... ماركه محترمه جدا وتجميع محلي و تمنها 80 الف جنيه

بس في مشكله :-

العربيه ستاندرد يعني فاضيه مسح ... يدوبك تكييف و باور

لكن بتنزل منها مواصفات اعلا :-

1) GLS
فو اوبشن - سنتر وانذار و ازاز ومرايات كهربا و كنبه تفتح للشنطه و اكصدامات بلون العربيه و باكتات و سي دي MP3 اصلي .... كل الكماليات .... بس تزيد 10 الاف

2) صناعه بلدها
طبعا عارفين التقفيل المحلي و عيوبه ...... من بعيد زي الفل لكن بتاعه بلدها حاجه تانيه خالص .... خامات مختلفه ...الدريكسيون غير الدريكسيون .... التابلوه تحسه جلد ولونه حتى مختلف المحلي تحسه بلاستك شويه .... حتى الكراسي قعدتها حاجه تانيه ... الكاوتش ... الزراير .... وطبعا فرق التقفيل بس للاسف تزيد 10 الاف جنيه عن المحلي

3 ) عوامل الامان
....مفيهاش اي سيفتي .... هما 2 حزام امان (علشان قانون المرور )....
لكن ممكن تنزل باكدج 2 ايرباج و ABS وبارات حديد ورا الاكصدامات وعليهم سوست ماسكه في الاكصدام و بارات في الابواب ..... قصه .... بس بردو هما ال 10 الاف

طبعا العربيه كدا بالمواصفات دي بقت فله شمعه منوره .... بس للاسف زادت من 80 ل 110 الف
انا اخري لو عصرت نفسي 100 الف جنيه ... اعمل ايه .... اخد ايه و اسيب ايه و ازنق نفسي و ادفع ال 100 و لا اوفر حاجه منهم

بصراحه محتار و مش عارف اعمل ايه لو كنتم مكتني تختارو ايه من البدايل المتاحه :-
1 ) جميع الكماليات
2 ) تقفيل بلدها
3 ) مواصفات الامان

بس اللي يختار ميزودش عن حاجتين او حاجه واحده لو شايف الباقي مش مهم اوي ...

ياريت كل اللي يقرا الموضوع يشارك برأيه لأن رأيكم يهمني اوي يا جماعه ... واسف على الاطاله

التعديل الأخير تم بواسطة sam ram ; 18-12-2008 الساعة 11:18 AM