قديم 07-05-2014, 12:15 AM
الصورة الرمزية وائل احمد السيد
وائل احمد السيد وائل احمد السيد غير متواجد حالياً
من انا؟: أب
التخصص العملى: موظف بنك القاهرة
هواياتي: السفر والرحلات

وائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud ofوائل احمد السيد has much to be proud of
افتراضي رد: تجربتي مع الشيخ طارق أبو زيد

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة momen_bondok مشاهدة المشاركة

طبعا انا مش هجادل حضرتك بخصوص ما ذكرت
مش معنى إن حضرتك اتعاملت مع ناس مش كويسيين يبقى كله كدة
بالطبع خطا أرجو من سيادتك أن تراجع ما قلت لان التعميم اغلب الاحيان خطا
وليس كل ما يكتب عن نفسه شيخ يكون مثل ما قال (الله اعلم)
وياريت الاخ طارق يرد على الكلام المذكور فى التعليقات
وإلا يوجد رد نرجو من الإدارة إتخاذ اللازم بشأن العضوية نحن لا نقبل عدم المصداقية
السلام عليكم
هدخل فى الموضوع
اولا انا اتعاملت مع كل البشر من مسلمين ومسيحيين فى اشياء خاصة بالمعمار والسيارات وايضا فى عملى بالبنك وفى الحياة عموما وانا عمرى 46 سنة يعنى مش صغير وافهم اللى قصادى كويس جدا ودة من خلال تجارب بالعمل المتلاحق بكل شى تقريبا من مرحلة الصبا وحتى ما أنا فية الان والحمد للة على ما اكتسبتة من معارف وخبرات بالحياة وعارف ان التعميم لا يصح ابداااا لكنننننننننننن!!!!!كل اللى يسمى نفسى الشيخ فلان او الشيخ علان بكون متأكد انة لا فى الصنعة بيفهم ولا فى التعامل المادى تقدر تقول علية سعرة كويس بالعكس اسعارعالية جدا وتقدر تقول مص دم وخلاص وفى الاخر شغلة يعمل كوارث ودة من واقع معاملات فعلية مع المتسمى نفسة( شيخ ) وانا مش بطلب منة فتوى او يشرح لى اية قرأنية احنا بنتكلم فى شغل فى عمل هتاخد علية أجر
وللاسف انا بعد ما بذهب للشيخ الاول علشان شغلانة طبعا مواعيد زفت شغل نيلة واسعارنار وطبعا بيبوظ الشغل ولما اروح لواحد (مش عاوز حساسية )مسيحى بلاقى شي تانى خالص حسن معاملة واهتمام فائق بتفاصيل الشغل ولما ندخل فى الشغل الاقية فاهم جدا واسعارة مهاودة جدا جدا ولو هو معرفش يصلح الشغل بيقول على طول انا مش هعرف ممكن تروح لفلان هو اللى ممكن يصلح لك الشغل
كل الكلام دة من واقع حصل لى فعلا واكيد الكلام دة حصل مع ناس كتير جدا
انا بحكى هذا لعلك انت تجد فى كلامى ما يجعلك تجد طريق ما لتصحيح ما يفعلة هؤلاء بدينهم اولا ثم بنفسهم لانهم باسمهم (شيخ ) وبلحاهم ( سنة عن النبى محمد صلى الله علية وسلم )ولبس الجلباب الباكستانى القصير بيضر بالمسلمين كافة فيجب ان يحافظ على شكلة بمعاملته مع الناس لانها مهمة جدا
ارجو ان اكون قدرت اوصل لك فكرتى واللى حصل معى وبيحصل باستمرار مع ناس كتير
تحياتى للجميع