قديم 15-07-2012, 01:19 AM
fighter2020 fighter2020 غير متواجد حالياً

fighter2020 is on a distinguished road
افتراضي محدش يركن تحت بيتى

طبعا كل اللى داخل الموضوضوع داخل يتخانق
المشكلة بقى ياجماعة ان والدى اشترالنا بيت فى عين شمس قرب المساكن بس مش فيها بيت كامل المهم هو فى حارة مسدودة تشيل عربيتين واحدة راكنة والتانية بتتحرك المهم الحارة كلها معاهم عربيات المشكلة بقى اننهم اتفققوا يركنوا على ناحية واحدة اللى هى قدام بيتنا بس انا معنديش عربية ومسالم جدا وماليش فى الاذية والله مرة كنا بنوضب الشقة وعايزين نشيل العربيات فضلنا مستنين ساعة عقبال مكل واحد ياكل ويغير وينزل وطبعا فلوس وفى مرة طلعت خبطت على واحد مرضيش يفتح والصنايعية حطين الونش على السطح وطبعا اليوميات محسوبة واخبط على صاحب التاكس ينزل يشيلة مبيردش فنزلت من ضيقى طفشتلة العربية واتفتحت بطريقة قديمة اتعلمتها فقولت بلاش واجرب تانى ببص لشباكة لاقيتة باصص من ورا الشيش وشايفنى وانا فاتح الباب طلعتلة وقالى ثوانى ونزل جرى بيلبس على السلم .
قولت الناس مش زى بعضها اتفاجات بواحد تانى من كام يوم بيقولى دة فلان عايز يحط حديد قدام بيتنا عشان يحجز ركنة فضحكت وقولتلة لا طبعا وواحد تانى رائد جيش فى الجوية بيكلمنى بارف وبيقولى لما تنزل رملة خدها على جنب عشان اركن قولتلة ابقى زحها انت لو عرفت انا مبخفش من ظباط انا مش عسكرى عندك فوالدى قعد يضحك وانا وحيد يعنى مليش فالخناقات والبهدلة والله مش عارف احط حديد قدام البيت واتخانق وخلاص مع العلم انتوا عارفين الخناقات بقت بالسلاح كانة مثلا بيتخانق بالحزام ووانا ماليش فى الجو دة ولا اسيبهم يركنوا تحت البيت مع العلم تحت البيت فى دكنتين هاعملهم جراج لو جبت عربية بس بردة بيركنوا قدامهم شورو عليا بجد اتخنقت المهم ظابط الجيش دة شايف نفسة اوى اصل كل اللى حوالية جهلة وبيتنطط عليا فكرنى زيهم مع ان كلامى اغلبة حضرتك وسيادتك وبعد اذنك بس والله مبينفع وبدات الووم اهلى عشان ربونى
اللى معاه موقف مماثل يقول
قولولى اعمل اية؟