الموضوع: تجديد بيجو 505
قديم 18-02-2010, 04:52 PM
ahhmedsafaamax ahhmedsafaamax غير متواجد حالياً

ahhmedsafaamax is on a distinguished road
افتراضي تجديد بيجو 505

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اسمى احمد
من مدينه ميت غمر - دقهلية
امتلك عربية
بيجو 505 - موديل 1980 - 2000 cc

لقد نويت والنيه لله بأن اجدد العربية بمعنى افضل اشد العربية
اريد تجديد كل شى مثل
التبلوة - كراسى السيارة - الاكصدام الامامى والخلفى - اعتاب السيارة - لون السيارة .
1- بلنسبه للتبلوة هو جديد بس عداداته تعبانه شويه و القنصوله متفرتكه هل ينفع اسيب التبلوة زى ماهو واجيب قنصوله موديل الطيارة ام لا 0
2- كراسى السيارة اريد كراسى اسبور كراسى كويسه ماهو الافضل انا ممكن اعدل فى القاعدة عادى بس حد يساعدنى ويقولى اجيب ايه بظبط وسعره كام .
3- الاكصدام الامامى والخلفى انا ممكن اجيب اكصدامات بتاعت الطيارة وقول للسمكرى يعملى تحت الاكصدمات اكصدام صغير علشان احط فيه كشفات انارة او شبورة ... او اوفر سعر الاكصدمات و اقول للسمكرى يعمل اكصدمات حديد او صاج بلشكل اللى يعجبنى .
4- اعتاب السيارة اعمله صاج ولــ ايه بلظبط علشان انا عاوز اعمل اعتاب بارزة شويه .
5- لون السيارة احمر اصلا بس انا عاوز اغير لون السيارة بس مش عارف اعمل اى لون فى دماغى لون بس مش عارف هيبقا شياكه عليه ولــ لا انا عاوز اخلى لونه اسود لامع واعمل فى نص العربيه خطين سمك كل خط 10 سم والخط يكون بلون الابيض الخط دة من اول الشنطه حتى الكابوت .
من الاخر انا شاب اريد انا اعمل عربيه بشكل جميل جدا
ارجو الافادة من عمالقه البيجو ماذا افعل بظبط علما بأن الوقت ضيق جدا لاننى هحل العربيه الاسبوع القادم انشاء الله .
واسف على الاطاله اعذرونى .