قديم 08-06-2010, 09:05 PM
المناور المناور غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Network Administrator

المناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to beholdالمناور is a splendid one to behold
افتراضي رد: سيارة فى حدود 25 ل 30 الف جنية

مفيش تعب يا سيدى دانا بحاول ارد ولو جزء من مجهود الاخوة معايا

على حد معلوماتى مافيش اتوماتيك فى الهاتش باك اللى بيبقى فيه البرايد السيدان ، خد بالك كمان انك لو دخلت فى سيدان واتوماتيك يبقى حتلاقيها معدية ال 30000 انا كنت شوفتها فى السوق وقت ما كنت بجيب عربيتى عاملة بتاع 34000 وده كان من 7 شهور.

وكمتان الاتوماتيك بيستهلك بنزين اكتر من المانيوال والاوتوماتيك فى العريبات اللى فى رينج السعر ده حاسس ان فيه مخاطرة خليك فى المانيوال احسن ومع الوقت حاتتعود عليه الموضوع عادى مش معضلة .

بالنسبة للسوق انا جيبت عربيتى منه بس دفعت بتاع 2000 جنيه زيادة وباقل امكانيات واقدم موديل فى البرايد وكمان عدادها كان عامل 170000 الف كيلو ، هى صحيح على الرغم من كل ده عربية اصيلة معايا ومابتعملش مشاكل ولغاية دلوقتى ماصرفتش عليها غير الزيوت والفلاتر والسيور ولله الحمد بس الواحد مستخسر القرشين الزيادة دول لان الواحد مابيبقاش لاقى الفلوس دى فى الشارع وكان ممكن استفيد بالفرق ده فى تظبيط العربية مثلا علشان كده بانصحك بلاش السوق علشان ماتقعش نفس وقعتى .

وعندك الاعلانات اللى بتنزل فى المواقع وفى المنتدى هنا كمان حاول تتابعها واهم حاجة يبقى عندك ميكانيكى كويس علشان لما تروح تعاين ولو زنقت مفيش مانع تنزل السوق بس خليك حريص جدا وماتتسربعش البلد مليانة عربيات خد وقتك خالص فى الاختيار وماتنساش تستخير علشان ربنا يوفقك .