قديم 27-04-2010, 02:15 AM
الصورة الرمزية Romeeoo
Romeeoo Romeeoo غير متواجد حالياً
من انا؟: اهلاوى متعصب
التخصص العملى: محاسب تكاليف
هواياتي: البرمجة

Romeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond reputeRomeeoo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سر بناء الاهرام

مع احترامى الشديد لناقل الموضوع المحترم اخونا حورس3000

المقال ده تخاريف × تخاريف ptmnlo123per1147

واللى كاتبه شارب نوع جديد فى السوق من اللى بيشربه بتاع الكتاب الأخضرptmnlo123per1105

وانا اعترض بشدة على اقحام الأيات القرأنية بالمنظر ده لكاتب اراد تأكيد كلامة ففسر الأيات على هواه ومزاجه ده غير اقحام نظرية المؤامرة اليهودية والغربية وقوم عاد ايه الفيلم الهندى ده؟ptmnlo123per161

طب والتحنيط الراجل نساه ولا ايه؟ ولما افتكره قال مافيش حاجة اسمها تحنيط وكمان مافيش ديناصورات

ههههههههههههه

ووادى الملوك والملكات فى البر الغربى قوم عاد برضه هما اللى حفروها

وبعدين انا مختلف مع الرأى اللى بيقول ان كل الفراعنة كفرة مش معقول يعنى ماجلهمش ولا نبى؟!!

حد قرأى كتاب الموتى اللى فيه صلوات الفراعنة عند الموت الكلام ده مستحيل يكون من اختراعهم

دعاء يدافع به الميت عن نفسه :
السلام عليك أيها الإله الأعظم إله الحق. لقد جئتك ياإلهي خاضعا لأشهد جلالك، جئتك ياإلهي متحليا بالحق، متخليا عن الباطل، فلم أظلم أحدا ولم أسلك سبيل الضالين، لم أحنث في يمين ولم تضلني الشهوة فتمتد عيني لزوجة أحد من رحمي ولم تمتد يدي لمال غيري، لم أقل كذبا ولم أكن لك عصيا، ولم أسع في الإيقاع بعبد عند سيده. إني (ياإلهي) لم أجع ولم أبك أحدا، وماقتلت وماغدرت، بل وماكنت محرضا على قتل، إني لم أسرق من المعابد خبزها ولم أرتكب الفحشاء ولم أدنس شيئا مقدسا، ولم أغتصب مالا حراما ولم أنتهك حرمة الأموات، إني لم أبع قمحا بثمن فاحش ولم أطفف الكيل. أنا طاهر، أنا طاهر، أنا طاهر. وما دمت بريئا من الأثم، فاجعلني ياإلهي من الفائزين.

http://ar.wikipedia.org/wiki/%D9%83%...88%D8%AA%D9%89

صاحب الكتاب ده بيفكرنى بواحد زمان ايام الصحابة (عليهم رضوان الله) بال فى بئر زمزم وبعد ما اكل العلقة السخنة ساله انته عملت كده ليه؟ قال: أردت ان أذكر ولو باللعنات

كلمة اخيرة هو قالها كتير

منتهى الإسفاف والاستخفاف بعقولنا