قديم 06-12-2014, 07:41 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اسد كورى ينافس الاسد الفرنسى هيونداى اصلان 2015 Hyundai ASLAN

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المفكر مشاهدة المشاركة

طيب فيه فرق كبيييير في السعر عشان اللي هيسيب الأصل ويروح للتقليد يفكر فيها.
بصراحة أنا لا أثق في الكوري عامة والهيونداي خاصة
بره بمعنى فى اسواق اوروبا وامريكا بيبقى فيه فرق فى السعر والكماليات والضمان والحسابات الاقتصادية زى استهلاك البنزين وعروض التقسيط والضمان وده بيخيلى السيارات الكورية منافس قوى قدام الاوربى والامريكى زى اليابانى بالظبط بل ساعات بيتفوق عليه لكن كل ده فى الفئات الاقل معقول لكن فى الفئات ديه اللى بيختار بيبقى بيحب الماركة نفسها ومش فارقة معاه اى حسابات هو عايز يركب اودى او مرسيدس او بى ام او بيجو وبيحب الموديل الفلانى وبس لكن لو حسبتك عربيه بمواصفات كذا وباقل تكاليف شراء وامتلاك فالاسيوى عموماً بيكسب

لكن كله كوم وعندنا كوم تانى يعنى مستر غبور لما بينزل السوناتا بينزلها بسعر البى ام وفى الحالة ديه حتى البى ام اكثر انتشارا من السوناتا وبالتالى كل حاجة فى البى ام هتبقى اسهل من سوناتا ولا جينسيس فى مصر وطبعاً اقيم فمفيش مجال للمنافسه هنا لكن بره قصة تانية

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش