قديم 11-10-2010, 02:39 AM
الصورة الرمزية حبيب الناس
حبيب الناس حبيب الناس غير متواجد حالياً
من انا؟: مصر
التخصص العملى: محاسب بشركة العادل لأستيراد والتصدير
هواياتي: الكمبيوتر

حبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond reputeحبيب الناس has a reputation beyond repute
افتراضي رد: فين أقرب توكيل سوزوكى للمنصورة لعمل صيانة ال 1000 كيلو ؟؟؟

العربيه الماروتي احلي حاجه فيها انك ممكن تحطلها اي زيت بس طالما العربيه لسه جديده خليك في زيت موبيل وان بتاع الـ10000 بالنسبه للفلتر بتباع عند بتوع قطع الغيار وهو معروف قولهم فلتر زيت للماروتي فيه منه اكتر من نوع في تقريبا صيني بحوالي 10 جنيه وفيه سعودي او اماراتي بحوالي 20 وفيه مصري بحوالي 15 وفيه هندي وفيه يباني بحوالي 25 جنيه انا بجيب ابو 20 اللي هوا السعودي او الامارتي هوا الفلتر قصير علشان ضيق مكان التركيب لكنه فلتر زي اي فلتر زيت
طبعا ده اول مره تغير الزيت خليك في زيت ال5000 علشان لما تعمل صيانه ال 5000 تغره بالمره وتحط بعد كده ال 10000
لو الزيت ده غالي عليك هات زيت شل الجركن الاصفر بحوالي 110هما بيقولو 8000 وانا بغيره علي حسب الظروف انا مره غيرته بعد ال8000 وكان كويس محلش وكمان الزيت ده بالنسبه للماروتي احسن من اموبيل لان اللزوجه فيه عاليه وده بيخلي صوت الماتور ناعم وواطي