قديم 04-11-2010, 03:30 PM
الصورة الرمزية hossamhussein0
hossamhussein0 hossamhussein0 غير متواجد حالياً
من انا؟: مهووس بالعربيات
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: العربيات

hossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant futurehossamhussein0 has a brilliant future
افتراضي رد: مثبت سرعة للتيجو

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamedkamel8677 مشاهدة المشاركة

فى الحقيقة يا أستاذ ياسر انا حاليا مش فى مصر عشان كدة انا معرفش حد بس ان شاء اللة باقى الاعضاء يفيدوك
لكن انا من رأيى انك تستنى لما فترة الضمان تعدى و بعد كدة تركبو عشان متعرفش لو حصل بكرة حاجة فى العربية حتى لو كانت بعيدة و ملهاش علاقة بالمثبت مش هيرضوا يصلحوها دول بيتلككوا عشان ميعملوش خدمة ما بعد البيع
عزيزي م / محمد

انا طبعا احترم كل ما تقول و من الواضح انك علي علم كبير و هذا مجال تخصصك و انا اشكرك علي شرحك في المداخلات السابقة لك في هذه المشاركة

و لكن مع احترامي ،، ليه لازم تبقي العربية Full Injection علشان مثبت السرعة يركب؟؟؟؟ أنا شخصيا كان معايا قبل كده عربيات كربراتير و كان فيها مثبت سرعة فبريكه ،، لأن ببساطة التكنولوجيا بتاعته ميكانيكية (يعمل علي حداف الاكسلاتير) و الجزء الكهربائي في الدائرة يقتصر دوره فقط علي الفصل في حالة ورود اشارة من الفرامل او من زر الطارة او زيادة الشد او تخفيفه مع الاوامر + و -

برجاء الافادة

و عموما انا رايي ان بالذات مثبت السرعة ان ماكنش فبريكة يبقي بلاش احسن

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم عدد خلقه و رضا نفسه وواسع رحمته و زنة عرشه و مداد كلماته

الحمد لله و لا حول و لا قوة الا بالله و الله اكبر عدد ما كان و ما سيكون ملئ الفراغ و ملئ السكون