قديم 07-10-2009, 03:07 PM
الصورة الرمزية pointer
pointer pointer غير متواجد حالياً

مشرف فولكس و رينو
هواياتي: كتير اوي

pointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond reputepointer has a reputation beyond repute
افتراضي رد: obd2 لصيانه السياره حد عاوزه

اولا انا حطيت الموضوع في منتدي السيارات اللي المفروض ان الكابل ينفعهم مش اكتر
علي العموم اسف اذا كان الموضوع ده عمل مشكله ولا حاجه
ثانيا كلام حضرتك سليم من الناحيه التقنيه هي فعلا لل obd2 ال16 بن و الموديلات المكتوبه في المواصفات بتاعه الكابل هي المتوافقه معاه ده عموما
الفيرجن بتاع الكابل هو VAG-COM Release 409-1 وده طبعا عاوز حد تقني يفهمه وبالنسبه للناس العديه ممكن تستعين بالمواصفات الل انا كتبها مع الموضوع
يالنسبه للسعر
اولا الاي باي لازم بالاضاقه للفيزا و لشركه الشحن لازم اشتراك في شركه ماعرفس اسمها ايه كدا بتحول لها الفلوس بالفيزا وهي تتوسط لك و البائع ولازم عنوان وكريديت علي امريكا او بريطنيا مش فاكر و معرفش مافضلهاش بغض النظر عن موضوع الكابل اساسا
السعر اللي حضرتك قايله ده ممكن فوق وممكن تحت بس المهم الشركه متكنش شركه نصب
+قيمه الشحن
+قيمه الجمارك
+قيمه التخليص الجمركي = في الاخر تكلفه الكابل اللي مكتوب في العرض ده
+مكسب التاجر اللي هو اصلا مش محطوط هنا ويبقي هو ده الثمن التجاري بتاعه
اسف مره تانيه اذا كان الموضوع اتكرر بس والله ده علي شان الناس اللي محتاجاه لاني اصلا بدور عليه بفالي سنه و طلبته من بره لما ياست اني الاقيه في مصر
شكرا للجميع