قديم 22-07-2011, 07:12 PM
الصورة الرمزية تامين سيارات
تامين سيارات تامين سيارات غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
التخصص العملى: مراقب بشركة قناة السويس للتامين
هواياتي: كرة القدم

تامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant future
افتراضي الجزء الثانى لتفسير بنود وثيقة السيارات (2)

السلام عليكم و رحمة الله و بركاتة
كما وعدناكم نكمل تفسير بنودوثيقة التامين و اخص بالشكر الاستاذة ايمان لمساهمتها القيمة فى الموضوع ونتمنى ان نحوذ رضاكم

ان شاء الله نتكلم اليوم عن بنود اخرى .............

الابلاغ عن الحادث :
بالنسبة للابلاغ عن الحادث يتم فى خلال 72 ساعة من وقوع الحادث يعنى و الالتزام بايجاد المستندات الخاصة بالحادث مثال محضر الشرطة رد الشرطة فى حالة السرقة يعنى حضرتك بتجيب كل الاوراق المطلوبة التى تطلبها الشركة

طيب لا قدر الله عملت حادثة بس انا كنت لاقدرالله فى المستشفى اجيب ما يفيد انى كنت فىالمستشفى يعنى قوة قاهرة منعتنى انى اقدم الاخطار فى الوقت القانونى

طيب فى حاجة تانية كل شركة ليها حد بتطلب فية محضر شرطة لازم تعرف الحد الى انت تحتاج فية انك تعمل محضر شرطة توجد شركات لو التكلفة عدت 5000 جنية يبقى لازم محضر و شركات اخرى 10000 و بيبقى فى عروض خاصة لو تعدت تكلفة الاصلاح 30000 جنية

المفروض حضرتك تكون على اتصال بالمستشار التامين الى اصدرلك الوثيقة لانة هايفيدك جداااا فىالمعلومات دى

يعنى وانا بصدر اعرف مين الى عمل تامين عربيتى على شان كمان يساعدنى فىالاجرءات و يوفر عليا تعب كتير و لف

لازم نعرف ان تقديم الاخطار للشركة بصدق مهم جداا للحفاظ على حقى فىالتعويض لان فى مهندس معاينة هايطلع يعاين العربية و هوة مدرب لمعرفة الحادث حقيقى اما لا
وان شاء الله نستكمل باقى البنود مرة اخرى

عمرو احمد
01003388954