قديم 11-02-2010, 04:05 AM
ahmed-alaa ahmed-alaa غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس كهرباء

ahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond reputeahmed-alaa has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ماهو اليوم الذى تعطلت فية سيارتك ولن تنساه؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazem_khidr مشاهدة المشاركة

طب اسمعوا اللي حصل معايا و اتحدي ان حد يكون حصل معاه موقف زي دا
الموقف اللي ححكيه دا كان ايام تالته كليه او رابعه كليه ايام الواحد ما كان شايف نفسه شويه
كانت ايام فقر هههههههههه
........

انا عن نفسي حصلي موقف قمه في الغرابه انا مش عارف حصل ازاي الموقف دا بس ححكيه لكم
ايام ما كان معايا ال 125 كنت راجع من القاهره مره الكلام دا كان سنه 2000 و انا ساكن في المحله الكبري
فكنت راجع بالليل جيت اهدي عن مطب لقيت الفرامل بتاع العربيه بتهرب نزلت ابص لقيت ان خرطوم زيت الباكم اللي ورا بيسقط فطبعا الفرامل بتضعف لحد ما يبقي مفيش فرامل خالص المهم قولت اكمل و خصوصا ان الطريق بالليل فاضي ما عليهوش ضغط.ptmnlo123per172
المهم قدام شويه كنت بدوس بنزين لقيت ان دواسه البزين مش بتدوس نزلت ابص لقيت ان التيش بتاع الاكسراتير اتكسر!!!! ptmnlo123per1106حاولت اعلي صوت العربيه و مشي بيها و خلاص ما نفعش ربنا هداني و كان معايا حبل في الشنطه قمت جبته و ربطه في التيش المكسور و طلعته من الكبوت و مسكته بايدي (يعني البنزين بقي في ايدي الشمال مش رجلي و خلاص قولت اهي كلها 20 كيلو و اوصل)

المهم علي مدخل المحله جاي بدوس دبرياج لقيت سلك الدبرياج اتقطع!!!!!ptmnlo123per111 ptmnlo123per111
بطلت العربيه و عشقتها و دورت من علي التاني لحد ما صلت عند البيت و انا التلات دواسات مش شغالين خالص و تاني يوم بعت جبت الميكانيكي عملها تحت البيت كنت خلاص مش قادر اركبها في الحاله دي
بس الحمد لله ربنا ستر
المواقف دي حصلت مع والدي بس مش كلها مرة واحدة مرة كان علي كبر ي 6 اكتوبر بيدووس فرامل لقي العربية مابتفرملش راح موقف بفرامل اليد لان زي مانتو عارفين كوبري اكتوبر بيبقي واقف وبص لقي زيت الفرامل كلو علي الارض راح ماشي ومكمل طريقه للورشة بتاعة الشركة اللي شغال فيها والدي هي شركة جيولوجيا بس عندهم ورشة عشان تصليح عربيات الشركة بقي ماشي بفرامل اليد ptmnlo123per154 ابويا دماغ
ومرة تاني والدتي كانت ماشية و فجئة بتدوس علي البنزين لقيت العربية مابتتحركش طلع ان الكلبس الي بيمسك دواسة البنزين اتكسرت راح جيه المكانيكي وربطها برباط ptmnlo123per1127 وراح بيها للورشة وصلحها
وبجد اسوء مرة مش قادر انساها كانت في العربية الجديدة لقينا لمبة الدينامو نورت روحنا جري علي التوكيل وفي الطريق والدي اللي كان سايق وفي الطريق الباور وقف والكاسيت قفل والازاز مقبقاش بيفتح والعربية رجعت للعصر الحجري وبعدين وقفت وبطلت روحنا جري جيبنا ميكانيكي ببطارية شحنها وجري علي التوكيل وعند اول شارع التوكيل شارع طوييييييييييييل متفرع من صلاح سالم العربية وقفت ومفيش نملة ماشية في الشارع كله بالعربية وبيجري علي الطريق يعني ماحدش هايسعدك عند جامع الشرطة كده المهم قررنا نعمل زي مابنعمل في الادا القديمة كانت اول ماطبطل ننده علي عيلين في الشارع وزقة يا رجالة وهيلا هوبة تدور ptmnlo123per1127 وفعدنا نزق نزق انا ووالدي وبع عناء العربية مادارتش رحنا راكننين واخدنا تاكسي وكملنا المسيرة للتوكيل وبعد ماوصلنا المهندس بعت معانا مكنكي ببطارية في نفس التاكسي للعربية و ركب البطارية ورحنا التوكيل
تفتكرو بقي يا تري ليه العربية مادرتش لما زقينها لما سالت المهندس كانت النوكتة اقعدت اضحك علي نفسي
اصل يا فندم العربية حقن الكتروني ولو عملت قرد جنبها مش هاتدور منغير بطارية والدينامو طلع بايظptmnlo123per195