قديم 10-04-2012, 06:06 PM
الصورة الرمزية Sky_Rider
Sky_Rider Sky_Rider غير متواجد حالياً
من انا؟: كان نفسي اطلع طيار .. طلعت مدير نظم معلومات .. :)
التخصص العملى: مدير قسم نظم معلومات
هواياتي: الطيران و علومه - السيارات وكل ما يخصها

Sky_Rider is a splendid one to beholdSky_Rider is a splendid one to beholdSky_Rider is a splendid one to beholdSky_Rider is a splendid one to beholdSky_Rider is a splendid one to beholdSky_Rider is a splendid one to beholdSky_Rider is a splendid one to behold
افتراضي رد: شارك بتجربتك او معلوماتك عن ال جريت وول Great Wall

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ايمن الشريف مشاهدة المشاركة

اشتريت جريت وول بيرى فى أكتوبر 2010 وللأمانه سياره ممتازه وعاليه عن الأرض وثابته فى السرعات العاليه وسافرت بيها كتير لأنى عايش فى قنا ..رحت البحر الاحمر والقاهره والسويس..وكمان شكلها حلو..تشبه النيسان اكس تريل بس على صغير...نيجى بقى لعيوبها..قطع الغيارغير متوفره بره التوكيل...ولما تسأل عن حاجه فى التوكيل متلقيش رد شافى..وبعد السؤال والاتصال أكثر من مره ممكن تتوفر قطعة الغياربعد مده كبيره...وبسعر غالى جدا...أنا مش عارف ليه الوكيل مش مهتم بالعربيه دى وبقطع غيارها..والله ممكن تنتشر أكتر من الاسبرانزا113 لأن جودة تقفيلها متحسش انها صينى....والعربيه معايا حاليا وبافكر أبيعها علشان موضوع قطع الغيار...ملحوظه :اللى يعرف حد شغال فى قطع غيار البيرى ياريت يبلغنى..لأنى محتاج طرمبة مياه وطقم سيور وفلاتر هوا وزيت وبنزين..وفانوس شبوره خلفى شمال وفانوس شبوره أمامى شمال.. وطقم مساعدين أمامى (أوالجلدبتاعهم..لأنى بسمع صوت خفيف ناحية المساعد الأمامى الأيمن ..مع خالص الشكرلكل الأعضاء..أخيكم أيمن الشريف -قنا م/01118404498
والله مشكوريا ايمن ... وانا فعلا بعتقد ان العربيات الجريت وول من انضف الصيني .. نفسي اجيب ال كوول بير بس خايف من قطع الغيار و اسعار الوكيل ... و على فكرة المساعدين و الجلد و القطع الداخلية ... اكيد هتلاقي زيهم برة التوكيل ..مش شرط نفس الموديل .. الحاجات ديه بالمقاس و مسامير وقواعد التثبيت ممكن تلاقيهم متوائمين مع سيارات تانية نفس الحجم .. المشكلة في قطع الغيار الخارجية ... وربنا معاك