قديم 01-09-2013, 02:54 AM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الموضوع المنتظر// قيمة جمرك بعد سيارات المعاقين

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed goda مشاهدة المشاركة

انا فعﻻ ليا حد فة المانيا .
بس الموضوع اللى انت كنت موضحة بخصوص النقل والجمارك مخلينى متردد شوية علشان كنت بتقول ان جمارك العربيات الالمانى بتبا غالية
كنت عايز اجيب اكتافيا هل الموضوع هيبا مجزى فى الاخر يعنى بعد الشحن والجمارك والتخليص الجمركى وعمولة المعاق والنثريات

تم الإرسال من جهازي GT-I9300 بواسطة تاباتوك 2

عمولة المعاق؟ حضرتك لو هتجبها لنفسك عن طريق معاق يبقى انسى الموضوع ده خالص. فرق السعر بين مصر والسيارة من ألمانيا هيروح فى عمولة المعاق. عمولة المعاق من 8 إلى 10 الاف جنية. هتلاقى كأنك شارى من مصر. ولكن اكثر من هذا، هتفضل 5 سنين مهدد. لو اتمسكت بالعربية ممكن تلبس فى غرامة قدرها 2000 جنية من المرور لو الضابط عاند. ولازم تجيب المعاق يفرج بنفسه عن العربية. ولو لاقدر الله حكيت فى حد ولا خبط عربية حد هتبقى مشكلة وتجرى تجيب المعاق. ولو المعاق لاقدر الله توفى هتدخل العربية فى التركة ومجلس حسبى وهيصة..

سيبك من الموضوع دة خالص طالما مش معاق... الموضوع بيبقى مجزى لو العربية لمعاق وبيجبها من برة.