قديم 09-10-2013, 10:19 AM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
رأى رد: استشارة قانونية بخصوص تسليح العربية بالنابلم و تصفيح الأبواب

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Marlborooo مشاهدة المشاركة

انا فكرت في الفكرة بتاعتك وقريت كتير اووووي عن التصفيح بس فكرة المواد المتفجرة اعتقد مستحيلة عشان ده سلااح بمعني الكلمة

انا فكرت في التصفيح وقريت ان في شركات في البرازيل بتعمل تصفيح كامل بحدود 10الاف دولار بمواد خفيفة وزن التصفيح كامل في حدود 80ل100كيلو ( ضد الرصاص فقط)

اعتقد ان التصفيح في مصر ممنوع والله اعلم

بس ممكن يتعمل

بس سؤالي لحضرتك هتصفح زجاج السيارة ازاي
فيه أفلام فيميه شفافة ممكن تستحمل الاوزى والكلاشنكوف هتبقى أخف بكتير اوى من الحاجات التقليدية فى التصفيح لكن طبعا أغلى

اما بالنسبة للنابالم توكل على الله انت مش هتستخدمها غير فى الدفاع عن النفس ولاقدر الله وقت ما بيبقى فيه قطاع طرق أكيد أقرب ظابط بوليس بيكون على بعد ساعات عن المكان ده غير ان ليهم ناضورجية ع الطريق اول ما حد يبلغهم هيجروا ومش هتشوفهم
فى المرور مش بيكشفوا ع العربية مفرقعات وبعدين انت ممكن تشيل السيستم وترجع تركبه تانى