قديم 16-06-2012, 06:43 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute
افتراضي رد: نصيحه منى بلااااااااااااااااااااااا اااااااااش

هى فعلا اتعمل منها اسطورة فى مصر ديما العربيات الفاشله فى العالم بتنجح فى مصر بالتاكيد التقفيل المصرى انا اسف فى الكلمة وسخ جدا العربية متدنيه من اداء لثبات ولتماسك ككل العربية دون المتوسط بدون عصبيه او انحياز انا راجل شاءت الظروف انى اسوق منها اشكال والوان وموديلات جديدة وقديمة عربية الامان فيها متدنى وفعلا اللانوس مع الشيفروليه بقت مسخرة انا شفت بعينى سواق التاكسى بيضغط على الدركسيون بيتنى للقدام مواد اللى داخله فى البناء الظاهرة للعين والغير ظاهرة متدنية ودون المستوى الملائم لان المستهلك المصرى مالهوش تمن ولا حساب ومفيش رقابة فالعربية فعلا بنظلمها لما نفضل نقارن بينها وسعرها العربية من حوالى 16 كانت بدايه الانتاج وتوقف انتاجها منذ ما يزيد عن العشر سنوات والجيل اللى بعدة اسمة الافيو ملعون ابو التوكيلات والمجمعيين فى مصر معندهمش ضمير بيسرقوا الناس عينى عينك والمصانع الام حقيرة لانها بتسمح بانتاج سيارتها ووضع العلامة التجاريه عليها طالما انها لا تصدر لخارج مصر فطز فى المستهلك المصرى احد شروط المصانع الام تقريبا لغالبيه المجمعيين المحليين انهم ما يصدروش العربيات للخارج وهى كدة كدة محدش يشتريها ببصله بس علشان سمعة العلامة التجاريه الميزة الوحيدة فى اللانوس بدون ما نضحك على نفسنا هى قطع الغيار الاكثر من ملائمة وتعددها باسعار منافسة ومقبوله زى الفيرنا فى بلد زى مصر الحمير والبشر والكلاب والعربيات الكارو والمطبات والخوازيق فى كل شارع وحارة فالعربية مهما كنت حريص كل شويه تاخد خازوق محترم فالصدمة تبقى اخف مع اعادة اصلاحها بسهوله وبعدين الناس اللى بتقول العربية ناعمة والله كانها ماشية على جنازير محدش ساق قبل كدة عربية يابانى من اربعين سنة تلاقيها ولا الهواء كانك ماشى على الميه مش اسفلت دة انا بكون سامع صوت الكاوتش مع الاسفلت واى رمله تلمس العربية بتسمع فى العربية والفروق بين الكبوت والرفرف صعب انك تلاقية متساوى فى عربية لانوس دقة التجميع زباله بيجمعوا العربيات فى مصر على شبلونات تجميع انتهى عمرها من مصانع برة الخلوص باين بالعين الشمال غير اليمين متعرفش فى ايه متجمعة فى غرزة ولافى مصنع سيارات اسف للاطاله بس ياريت نكون ادق انا ما ارتحتيش شويه الا لما ركبت جنوط 15 انش متخيلين 15 انش وعرض 205 علشان احس انى ماشى بعربية عاديه وفرامل كويسة الفرامل زباله بتسخن بسرعة وبتريح واكتشفت ان الجنط ليه علاقة كبيرة بعدم تهويه الفرامل اختلفت خالص حتى التناسق بين صندق التروس والمحرك فى حاجة غلط فى نقطة كسل وفقدان للعزم مفاجى ورجوع سريع نسب صندوق التروس مع المحرك غير مدروسه خصوصا فى مناورات الانطلاق انا اسف تانى للاطاله

التعديل الأخير تم بواسطة luckyman ; 16-06-2012 الساعة 06:48 PM