قديم 13-11-2009, 01:03 PM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute
افتراضي رد: انا شاري عربيه بجنيه ولا ب 100 الف جنيه ..شاري عربيه صيني ولا يباني ... هي دي نيسان صني

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بدر بسيونى مشاهدة المشاركة

هو من الملاحظ ان مستوى النيسان صنى سنة بعد سنة بيقل من ساعة مابتتقفل فى مصر فى بعض الناس حظها وحش زى حضرتك ولكن فعلا السؤال اللى انا مستغربله احنا حتى التقفيل مش التصنيع مش عارفيين نعمله كويس ليه المصنع المصرى للدرجة دى من الفشل طب مالنسيان القديمة اليابانى زى الفل وعايشه وجميلة بجد انا بتاسف على مستوى الصانعة وبنرجع نتريق على الصين لا على الاقل صنع سواء نجح او لا على الاقل حاول الدور على اللى مش عارف يقفل

كلم جهاز حماية المستهلك
لآن المصنع اليابانى بيقفل بواسطة الروبوت أكثر من 95% من السياره ! يعنى أنا رأيت

برنامج أذهلنى ! كل حاجه بالروبوت حتى تركيب الكراسى والزجاج و الدهان وكل شىء !

ولا دخل للعامل سوى بتوصيل فيش كهرباء التابوه ( بعد تركيبه بالروبوت أيضآ ) و فيش

الفوانيس الآماميه والخلفيه ثم اختبار كل جزء تم تركيبه و كتابة ذلك فى لوج ( لا أكثر ) !

ثم ان العامل المصرى بيضيع وقته فى العمل فى الكلام والحواديت وشرب السجائر والقهوه

ويمكن مابيصليش فى البيت انما فى الشغل بيصلى الفروض كلها والنوافل وبيجود فى الوضوء !

واذا وصل لمستوى مهاره كويس وعمل له قرشين بيسيب الشغل ويروح يفتح له ورشه

ويقول انه خبير فى الماركه الفولانيه وبذلك المصنع بيخسره ويظل العاملين به قليلى الخبره !

Dr. Bolbolan ptmnlo123per122

ليت الشباب يعود يوما فأخبره بما فعل المشيب بى ! ptmnlo123per1127