قديم 13-12-2011, 07:37 AM
MOSTAFA SALLAM MOSTAFA SALLAM غير متواجد حالياً

MOSTAFA SALLAM is a glorious beacon of lightMOSTAFA SALLAM is a glorious beacon of lightMOSTAFA SALLAM is a glorious beacon of lightMOSTAFA SALLAM is a glorious beacon of lightMOSTAFA SALLAM is a glorious beacon of lightMOSTAFA SALLAM is a glorious beacon of light
افتراضي رد: مقارنة:ايهما افضل الفيرنا فيفا ولا الشيفرولية لانوس 2012؟!

بص دلوقتى زمن اللوجان و بعدين اللوجان متتقارنش بالعربيات دى من الأساس .
اللوجان عربية اوروبى تقفيل مصنع رينو بالدار البيضاء بالمغرب انما الانوس و الفيرنا كورى تقفيل مصر و دة مبدئيا كدة .
نيجى بئة لتانى حاجة اللوجان فئة اعلى من الانوس و الفيرنا .
اللوجان رخيصة علشان اتفاقية اغادير مش اكتر .
العربية دى لو نازلة بسعرها الأصلى مكنتش قلت عن 85000 جنيه و انا واثق و عارف كويس انا بقول ايه .
ثالثا مين قال ان اللوجان حاجتها غالية و مش متوفرة !!!
مش هقولك غير كلمة واحدة انزل و اسأل بنفسك و هتلاقى فى منها تيوانى و تركى و اصلى و طبعا كل حاجة و بتمنها و بعدين توكيل رينو يعد افضل توكيل فى مصر حاليا .
و كمان مين اللى قالك ان سعر اعادة بيع اللوجان رايح فى داهية !!
اقسم بالله انا عربيتى 2011 و جابتلى 64000 جنيه من 4 ايام و اول معرضتها لقيت كمية تلفونات بالهبل .
بص من الأخر اللوجان احتلت فئة من 60-75 الف جنيه و بعدين الناس اللى بتنتظرها بال3 شهور دول مش هبل يعنى و الأكتساح و النجاح الرهيب اللى حققته دة معناه انها عربية ممتازة و بعدين ملاكها كلهم بيشكروا فيها و انا واحد منهم و كل اللى ركبوها اجمعوا على انها عربية محترمة و لو كانت وحشة مكنتش الشرطة حجزتها و هتستلم بعد 5 شهور تقريبا .
بص لو عاوز عربية محترمة ( ثبات - ابشنز - تكيف ثلاجة - عافشة ناعمة - فرامل قوية - عربية عالية عن الأرض - واسعة - شيك - اسم عريق - توكيل محترم - عربية مميزة ) يبقى لوجان .
لو عاوز عربية بتتباع زى البدرة و صيانتها سهلة بس ( ثباتها وحش - فرامل ضعيفة - ابشنز عادية - صاج ورق - واطية على الأرض - تقفيل زبالة - تكيف سىء - توكيل الناس كلها بتسب و تلعن فيه يبقى لانوس او فيرنا ) .
فى النهاية مش عاوزك تتسرع فى اختيارك و عاوزك تفكر كويس و تحسبها صح و تختار العربية اللى انت مرتحلها نفسيا علشان انت مش هتدفع مبلغ قليل و كمان مش هتغير العربية كل يوم .
و ربنا يوفقك فى اختيارك و تقبل تحياتى .