قديم 01-05-2013, 10:38 PM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: استفسار عن العربيات المعاقيين

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sicobiso مشاهدة المشاركة

طب انا كنت سألت ان خلاص طالما معايا رخصة خاصة للمعاق و مريت قبل كده بكل المراحل الطبية ممكن اقدم علي واحدة جديدة بدون المرور بكل المراحل دي
الكلام ده صح ول ايه ؟؟؟؟؟؟
و هل فعلا ممكن الحكومة ترفض تديني العربية الجديدة ؟
مش صحيح.. الخطوات السابقة لابد ان تتبع. وعلى العموم اسأل وشوف ولكنى ما قلته انه شبه متأكد منه....

ممكن طبعا الكومسيون يرفض حاله الوالدة وهذا حدث مع كثير والسبب فى هذا ان الكشف فى المرة الاولى كان متساهل جدا والطبيب سمح للمتقدم بالحصول على سيارة على الرغم من ان حالته غير منصوص عليها فى القرار الخاص بسيارات المعاقين ( سواء كانت حالة إعاقة بسيطة او إعاقة كبيرة) .

او ان حالة المتقدم قد تدهورت بحيث لا يستطيع المتقدم قيادة سيارة مرة اخرى....

لو كانت حالة الوالدة من المنصوص عليها فى القانون فبإذن الله هيوافق المجلس... بالتوفيق