قديم 08-04-2010, 07:31 PM
الصورة الرمزية medo akef
medo akef medo akef غير متواجد حالياً

medo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to behold
افتراضي رد: عيوب ومميزات المكواة 2001\2003

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة els3edy مشاهدة المشاركة

لا معلش ياميدو انا بختلف معاك في كلامك وممكن انتا نحس اد ايه العربية ده ماسكة سعرها بالرغم من موديلها اللي اخره 2003. انا لسة شاري مكوة من كام شهر وبصراحة ماشية معايا زي الفل اوي ومع التكييف بتحس انها بتكن شوية ( او بتحس بتاثير التكييف عليها لانها 1300 بس مش اللي هي بتموت يعني ) ممكن عادي جدا 120 و 140 مع التكييف. وعلي فكرة ركوبتها حلوة جدا وتحس انها عالية عن الارض جامد اكتر من البومة. ومن ناحية انها مش محبوبة علي فكرة لو نزلت السوق بواحدة مكوة هتلاقيها اتباعت قبل ماتلاقي مكان تركن فيه في السوق. بالاضافة انها كربراتير يعني صيانته في اللذيذ بخلاف الانجكشن وطبعا نفسسسسسسسسسسسسسسس كماليات البومة والاكتر ( راي شخصي ) انها اوسع شوية من البومة مع انهم زي بعض بس تحس ان البومة كنزة شوية او اصغر بنسبة بسيطة. اخيرا الا صاحب الاستفسار توكل علي الله وشوف حالة نضيفة من المكوة واشتري ومش هتندم ابدا علي الفلوس اللي دفعتها بس تبقي تقولي لقيت في حدود سعر كام وان شاء الله اباركلك قريب. واسف للاطالة بس انا حاسس بمعاناة وحيرة اللي بيشتري عشان انا كنت في نفس موقفه ده وكنت محتاج حد يساعدني
كلام جميل يا مان و انا اصلا معايا بومه 1.3 يعني نفس الحال التكييف اه بيأثر بس مش اثر جوهري يعني
عن موضوع عاليه عن الارض البومه مش بتحك في مطب ولا حاجه خالص يعني العلو للبومه ممتاز
عن بعها ولله دي مزاجات و انا رايي اجيب بومه احن بكتير بس انا اصلا مش بشفها و محدش بيسال عليها
كربراتير اه صيانته سهله بس سحب بنزين اعلي تامان
اكثر ازاي من البومه يا مان في الكماليات ؟؟؟؟؟؟؟ هي اه سنتر تكييف بور ريموت كنترول زي البومه 1.3 بس طبعا فرق كبير بنها و بين ال1.6 فين الاي بي اس و فين الاير باجز و فين العتب و سي دي جارجر حوار كبير و ده طبعا واضح في فرق السعر
عن الوسع ولله انا مجربتهاش بس علي حد نظري مفيش فرق

و ولله انا رايي الشخصي الي هيجيب مكوه يجبها عشان يعدلها يرمي فيها الموتور الميفك بتاع البومه بيركب في المكوه بردو و عفشه كوني و يقلب شكلها علي افليوشن و يبقا عربيه تحفه لكن لو شخص عادي استخدام عملي و خلاص طبعا بومه افضل حتي الشكل و الموديل

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ

التعديل الأخير تم بواسطة medo akef ; 08-04-2010 الساعة 07:36 PM