قديم 03-04-2012, 11:19 AM
الصورة الرمزية أيمن الروبي
أيمن الروبي أيمن الروبي غير متواجد حالياً
التخصص العملى: تجديد السيارات

أيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond reputeأيمن الروبي has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عاوز اعرف ازاى ارش التابلوه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MAYO CAR مشاهدة المشاركة

لو سمحتوا يا رجالة المنتدى
انا معايا 128 وكنت عاوز ارش التابلوه وقريت قبل كده عن حاجة بتترش او تدهن مش فاكر بالظبط على التابلوه قبل رشه ياريت اللى يعرف المادة دى يقولى عليها واجيبها منين ولو فيه طريقة معينة لرشه علشان بعد كده ميبوظش من الشمس
بس حضرتك لازم تفك التابلوه الاول
التابلوه قبل ماترش عليه فلر (البطانة) او بوية لازم ترش عليه مادة تثبيت دي مادة بتترش علي الاكصدامات والمرايات الجانبية والاوكر الفبر او البلاستيك علشان البوية والبطانة بيقشرو بسهولة من علي الحاجات الفبر (البلاستيك) مش زي الصاج والمادة دي بيستعملها الصنايعي المحترف اللي عنده ضمير علشان البوية متقشرش من علي الحاجات الفبر (البلاستيك) بس لازم عند صنايعي علشان عنده كمبروسر وكمان معلش حضرتك برده متعرفش تمسك مسدس الرش (ادي العيش لخبازه)
في واحد اول شارع شمبليون بس معرفش اسمه ايه

استفسر عن دهان سيارتك !!!

اللهم لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك وعظيم سلطانك

ورشة إيه آي أوتو بينت لسمكرة ودهان السيارات