قديم 05-10-2008, 07:00 PM
الصورة الرمزية MoSHaX
MoSHaX MoSHaX غير متواجد حالياً
من انا؟: Thomas Wadee

MoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond reputeMoSHaX has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اللانسر و حقيقتها

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rockana مشاهدة المشاركة

عندي اضافة لكلامك
انا بسافر كل يوم على طريق القاهرة - الاسكندرية الزراعي وما اكثر السيارات اللانسر اللى عامله حوادث على الطريق
ودا ماكنتش واخد بالى منه الا ان احد اصدقائي عنده هواية تصوير السيارات اللى عامله حوادث - فوجئنا ان معظمها لانسر قديم او جديد
دة يرجع لكثرة السيارة فى مصر زى حال الانوس والفيرنا والكورولا ...هتلاقيهم عاملين حوادث كتير علشان هما منتشرين كتير..

اما عن الموضوع الاساسى ...انا معاك فى كلام كتير من الى قولتة وخاصة حكاية السعر دى ..لاكن انت برضوا ظلمت العربية كتير فى كلامك او بمعنى اصح كنت مبالغ فى كلامك زى صوت المتور العالى قوى قوى دة .. هو ممكن يكون اعلى نسبيا من الكورولا مثلا بس مش بوصفك دة..وكمان العفشة مش وحشة قوى زى ما قولت.

4- لنتحدث على التصميم الايروديناميكى >>>>>>طبعا بالاضافى الى العيوب المستفزه السابق ذكرها السياره ليست لها اى علاقه بالتصميم الايروديناميكى اى التصميم الانسيابى فى مقاومه الهواء وسيشعر المرء باى هواء قد يقابل السياره او حتى عند المرور بجانب اى سياره على سرعات عاليه.....ويا سلام لو عديت جنب عربيه نقل.......طبعا ده بالمقارنه بالتويوتا وايضا بالستروين اللى هما استاذه الايرودينامكس لو اعطيت الكورولا 70% والستروين c4 85% يمكننا ان نعطى اللانسر 50%
دة طبعا كلام يعتبر ملهوش اى اساس من الصحة عندما اقارنة بتقييم احدى المواقع العالمية
وحتى باين من اسمها لانسر يعنى الرمح اوالسهم وباين على شكلها وادائها
عموما دة الى لفت نظرى بس فى موضوعك
وكمان فى حاجة

لا اريد المجادلة باى شىء سبق ذكره لانى واثق من كل الكلام انه صحيح بالفعل لتجربة ليست بقليلة ابدا باللانسر
مفيش حاجة اسمها مفيش مجادلة دة منتدى ولازم يكون فى نقاش ...الا فى الاشياء الثابتة او الموثوق منها وكلامك تجربة شخصية على حد قولك

I'M BaD UseR