قديم 26-02-2013, 08:52 PM
الصورة الرمزية tefa_memo
tefa_memo tefa_memo غير متواجد حالياً

tefa_memo is a splendid one to beholdtefa_memo is a splendid one to beholdtefa_memo is a splendid one to beholdtefa_memo is a splendid one to beholdtefa_memo is a splendid one to beholdtefa_memo is a splendid one to beholdtefa_memo is a splendid one to behold
افتراضي رد: تحذير لكل اللي عاوز يشتري سيارة مستعملة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة يسري أبو الخير مشاهدة المشاركة

ممكن حضرتك تاخد بيانات الرخصة كاملة و كذا بيانات رقم الشاسية و رقم الموتور .. و تدخل على موقع الحكومة المصرية .. خدمات ( أشخاص ) تلاقي بيانات تسيير سيارة .. ادخل عليه و حط البيانات اللي معاك بالكامل .. هيطلع لك شهادة بيانات إلكترونية .. على الموقع .. .. لكن للآسف الخدمة مش بتكون شغالة كتير .. لكني جربتها أكثر من مرة .. لقيتها تمام التمام ..
المشكلة انك لو في السوق بتاع العربيات مثلا وجاي من اخر الدنيا او انك عند تاجر بتخلص في عربية المهم اننا ناخد بالنا كويس ونشتري المضمون ومندفعش فلوس غير لما نتأكد ان العربية سليمة 100%

لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين
اللهم اني استغفرك من كل ذنب اذنبته
...........
سبحان الله وبحمده ... سبحان الله العظيم
...........
سبحان الذي سخر لنا هذا وما كنا له مقرنين وانا الي ربنا لمنقلبون

قَالَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ:
(( الْمُسْلِمُ أَخُو الْمُسْلِمِ لَا يَظْلِمُهُ وَلَا يُسْلِمُهُ وَمَنْ كَانَ فِي حَاجَةِ أَخِيهِ كَانَ اللَّهُ فِي حَاجَتِهِ وَمَنْ فَرَّجَ عَنْ مُسْلِمٍ كُرْبَةً فَرَّجَ اللَّهُ عَنْهُ كُرْبَةً مِنْ كُرُبَاتِ يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَمَنْ سَتَرَ مُسْلِمًا سَتَرَهُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ))