قديم 15-03-2010, 11:15 PM
الصورة الرمزية medo akef
medo akef medo akef غير متواجد حالياً

medo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to behold
افتراضي رد: تقييم الشاهين 1.6 بعد 55 الف كيلو بالتمام و الكمال

المحرك : 9/10
علي كدا الفرنا تاخد 20/10!!!!!
طب منين حضرتك بتقول محرك ممتاز اوي كدا و منين سرعه قصوي 175 و مقلتش تسارع في اد ايه ياريت تصور لنا تسارع العربيه و نشوف
الثبات : 6/10
ممكن كمان ينزل ل4/10 عشان الوزن ده دا الفرنا ال1100 بنقول خفيفه اوي و كمان الفرنا تكنولوجيا حديثه مش عربيه كل حته من حته و فيها حجات مصري كمان
الراحة 5/10
الحقيقه انا شخصيا برتاح فيها بس هي عموما المفروض متكنشي مريحه ممكن لاني بركبها تكاسي و بيكونو مهتمين بيها اوي و عشان مش بركبها الا فترات قليله داخل البلد يعني و هما مرتين ركبتها علي الطريق واحده رحت بور سعيد و كانت كويسه و التنيا رحت سفر 50 كيلو في طريق وحش اصلا و انا كنت قرفان جدا منها في المشوار ده مفيش راحه خالص
الاعتمادية 8/10
ولله انا شايف انها زي ال128 و ال132 يعني حجتها اصلا بتجبها من محل قطع غيار و تورح لميكانيكي يركبها مش توكيل ولا وجع دماغ
المتانة 8/10.
انا اعطي لها متانه 0/10 بمعني الكلمه صاج هواء خالص و مفيش امان و لا دعامات و بشوف ليها حوادث العربيه بتكون كوره مفيش امان خالص ولا متانه العربيه ورق و الفرنا امتن منها بكتير
التصميم :
رجولي ايه بس يا مان هو احنا في استرجل و اشرب برايل ولا ايه!!!!!!!!
نو كومنت
- متانة لا تجدها فى هذا السعر.
ولله انا ياف كل العربيات التنيا الي انت كتبها افضل منها في المتانه بجدراه و الفرنا احسن بكتير طبعا
طبعا يا مان انا شايف انك مش موفق خالص في شرائها و الفرنا برقبتها الف مره شكل و موتور بيقفل العداد و لسه مرتاح و عربيه حديثه ضمان غبور كمان و مشيه في السوق و محبوبه و مريحه و تكييفها جميل و طقم سوند تمام لو جنطها هيبقا الثبات زي الفل
اما اللانوس مش عارف الناس مسكه فيها اوي كدا ليه مع ان في رايي عربيه ملهاش لزمه في الدنيا اصلا و مفهاش حاجه عدله
و رايي بردو ان في السعرده كان في حجات مستعمله احسن بكتر من الجديد ده كله
علي العموم انت اشتريت و خلاص و ربنا يبارك لك فيها و يرزقق بالs500 ان شاء الله

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ