قديم 18-10-2010, 08:31 AM
الصورة الرمزية side view
side view side view غير متواجد حالياً
هواياتي: Internet surfing

side view has a brilliant futureside view has a brilliant futureside view has a brilliant futureside view has a brilliant futureside view has a brilliant futureside view has a brilliant futureside view has a brilliant futureside view has a brilliant futureside view has a brilliant futureside view has a brilliant futureside view has a brilliant future
افتراضي رد: عايز أشترى سيارة عائلية 7 راكب

مبدئيا نستبعد الافانزا والجراند تيريوس بسبب عدم الثبات وتقفيلهم من جوه سيء جدا ( مثلا اكره الباب الداخليه بتتخلع وتتكسر بسهوله ) بالرغم من جوده الموتور فى كل عربيه

الرينو اللوجان MCV مش منشره بالرغم من سعرها المميز

الكارينز عربيه لطيفه وناس كتيره بتشكر فيها لكن الموتور 1600 ضعيف عليها وبالتالى سحب العربيه ضعيف شويه وثبات العربيه معقول فهى تعتبر كويسه كعربيه للمدينه وللاستخدام المعقول

البيجو 307 عربيه رائعه لا غبار عليها لكن قطع الغيار والصيانه غاليه جدا طبعا لكن احسن بكتيير من الافانزا والتيريوس

السيتروين بيكاسو او الجراند بيكاسو زى البيجو او افضل بس عيب السيتروين القاتل
فى الصيانه وقطع الغيار وعدم الانتشار وبالتالى كمان 5 او 10 سنين مش هتعرف تبيعها خالص
لكن السيتروين ممتعه جدا فى السواقه والثبات على الطريق

لو انت عايز عربيه اساسيه للبيت ومش هتفكر تغيرها او تبيعها تبقى السيتروين او البيجو
لو انت عايز عربيه لمرحله معينه او لفتره معينه تبقى الكارينز وبعدين ان شاء الله تجيب حاجه اعلى

ربنا يوفقك