قديم 13-07-2011, 04:02 AM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: رابطة مالكي الكيا سيفيا فيد واستفد ( صداقة - نقل خبرات )

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة somaa259 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم انا م/محمد لسه شارى سيفيا 99 أتوماتيك من أسبوع ودى أول عربية اركبها السيارة بحالة جيدة بس حصلتلى بعض المشاكل قلت أفضفض معاكو فيها مشيت بالعربية مشوار و بعديها سمعت صوت عند تحريك الدريكسيون رحت للميكانيكى قاللى زيت البور ناقص و اشريت زيت و زودته بعد كدة اكتشف ان خرطوم البور ضرب فكناه ورحت جبت واحد جديد كبسته فى كرداسة "أنا من الهرم" ركبته ومشيت من عند الميكانيكى باركن تحت البيت لقيت العربية لا بتجيب قدام ولا ورا رغم أنها دايرة جريت على الميكانيكى جه بس و قاللى الكوبلن اتكسر قلت اذاى المفروض انها مغيره كوبلن قبل ما اشتريها خدنا العربية على الورشة زق وفك العجلة و الكوبلن لقا الأكس كان ملحوم واتكسر رحت اجيب اكس جديد من بتاع الكبالن قاللى ده كان ملحوم جزء من اكس سبيكترا مع سيفيا و انا مش فاهم حاجة كلمت الميكانيكى قالى مفيش حاجة اسمها كده و كلم هو بتاع الكبالن وفهم منه و فى الأخر اشتريت داخلى كوبلن بالأكس ودى كانت بدايتى مع السفيا و ربنا يستر.

خير .. خير يا باشا ..

الحمد لله ان المشكلة اتحلت .. ربنا يباركلك فى عربيتك ويكفيك شر الطريق ...

رحـــمـــــــــــة الله عـــلــــــيـــــــك يا حــبـيـبـنــــــــا

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ