قديم 13-07-2011, 03:59 AM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: رابطة مالكي الكيا سيفيا فيد واستفد ( صداقة - نقل خبرات )

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohammed salaheldeen مشاهدة المشاركة

انا معايا سيفيا 99 اوتوماتيك وكان بيظهر لمبة على التابلوه o/d off وبعد الاستفسار من اعضاء المنتدى عرفت انها خاصة بالفتيس وان به مشكلة وكان ذلك بسبب رداءه الزيت فلما قمت بتغيير الزيت اتحلت المشكلة......ولكن نصيحة مني لكل من يمتلك فتيس اوتوماتيك ان يتأكد من جودة الزيت اللي سوف يضعه في العربية ويتأكد تماما انه خاص للفتيس الاوتوماتيك

لالالالالالالالالا مين قال كده بس ..

اللمبه دى عباره عن تنبيه بان الغيار الرابع فى الفتيس مقفول .. والوظيفة دى ليها زرار بيفتحها ويقفلها فى عصاية الفتيس .. دايما حاول تخليه مفتوح (يعنى اللمبه تكون مطفيه) واستخدمه على الطريق لو عاوز تسحب جامد علشان تعدى من عربية او اى ظرف مشابه (تسقيط غيار يعنى) ...

رحـــمـــــــــــة الله عـــلــــــيـــــــك يا حــبـيـبـنــــــــا

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ