قديم 08-03-2012, 02:42 AM
ahmedmohelsayed ahmedmohelsayed غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس

ahmedmohelsayed is just really niceahmedmohelsayed is just really niceahmedmohelsayed is just really niceahmedmohelsayed is just really nice
افتراضي رد: تقرير عن مشاكل وعيوب نيسان صني 2009 - 2010

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة adelahmed5 مشاهدة المشاركة

الحقيقه انا مبسوط جداً من هذا التقرير و انا معايا نيسان صنى اوتوماتيك 2010 و يسعدنى المشاركه فى هذا الموضوع
1-عزل غير جيد : مش قو ي ولكن طبعا ليس بمثيلتها في التقفيل اليباني( انت دافع كام)
2- كراسي بتزيق : نعم خصوصاً كرسى السائق بيزيق
3- كنبه بتهبط : مش عارف العربيه لسه عامله يدوب 5500 ك
4- دركسيون تقيل نسبيا : شوف هو فعلاً تقيل بس ممكن تكون ميزه أحياناً
5- بعض المشاكل المتعلقة بالمساعدين والعفشة : مقدرش أفيدك انما هى نشفه دا حقيقى
6- صوت الموتور العالي مقارنة بمثيلاتها 1600 cc : هو عالي فعلا و بيعلى اكتر بعد 120
7- ضيق الكنبه الخلفية : اعندك حق تماماً انا موافق جداً
8- دواسة البنزين بطيئة الاستجابة فى التسارع : موافق جداً انا ركبت اوبل استرا فرق كبير بين استجابه الأوبل و الصنى .
9- رعشة فى الفتيس : لأ غير موافق
10- خدمه ما بعد البيع : أسمح لى أضيف أكتر حاجه قرفانى فى النيسان حسبى الله فى مودرن موتورز ابو رواش
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أولا شكرا يا استاذ عادل على الامانة في الرد
ويعلم الله اني ما قصدت الاساءة الى نوع سيارة بعينها عند كتابة هذا التقرير
ولكني قصدت الافادة والاستفادة من آراء وتجارب الآخرين
لأني فعلا كنت في غاية الحيرة عند اتخاذ قرار شراءها وقت كتابة التقرير
وبسؤال أهل الخبرة وكثير من مالكي هذه السيارة جمعت بيانات التقرير
لذا اشكرك مرة ثانية على أمانتك في الرد وتوضيح العيوب والمشاكل بالسيارة في ردك على التقرير ليستفيد منه باقي الاعضاء.
وياريت كل

"لا اله الا الله عدد ما كان و عدد ما يكون و عدد الحركات والسكون"
بسم الله الرحمن الرحيم
(هُوَ اللَّهُ الَّذِي لا إِلَهَ إِلَّا هُوَ عَالِمُ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ هُوَ الرَّحْمَنُ الرَّحِيمُ هُوَ اللَّهُ الَّذِي لا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزِيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَكَبِّرُ سُبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا يُشْرِكُونَ هُوَ اللَّهُ الْخَالِقُ الْبَارِئُ الْمُصَوِّرُ لَهُ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَى يُسَبِّحُ لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ)