قديم 10-11-2008, 12:32 PM
الصورة الرمزية aboelezz
aboelezz aboelezz غير متواجد حالياً

aboelezz has a spectacular aura aboutaboelezz has a spectacular aura aboutaboelezz has a spectacular aura about
افتراضي رد: أسعار الصيانات الدورية للميجان 2 ( منقول بتصرف )

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tronky مشاهدة المشاركة

بص يا أستاذى العزيز........أنا مجربتش الفوكس الجديدة عشان أقدر أقارن بس هقولك اللى أعرفه عن طريق تجربة موديلات سابقة لفورد ( أذكر منهم أسكورت 98 )
الفورد بتتميز بصاج قوى يندر وجوده فى الموديلات الجديدة وحتى الألمانى الجديد وأن كان قوة الصاج قد لا تفيد فى معدلات الأمان...........و مع ذلك فقد حصلت على 5 نجوم فى أختبارات الأمان الأوروبية Euro NCAP
ثبات هايل على السرعات فى مقابل سحب كويس مش جامد بس برضه كويس
الفوكس بالذات ركبتها بس مسقوتهاش.......العربية من جوة كويسة جداً وخامات كويسة وتابلوه ظريف ومريحة.
فى المقابل.....هتلاقى الميجان سحبها أحسن شوية ( مجرد توقع بناءً على وزن كلا منهم ) وبرضه بناءً على نفس التوقع....هتلاقى الفوكس أثبت على السرعات العالية فوق ال 160 أو 170 كم

الميجان فى رأيي أن ثباتها هايل لحد 170 أو 180 كم وبعد كده بيبقى معقول.......ده بالنسبالى لأنى كنت متعود قبل كده على ألمانى....بى أم 86 وبعد كده فيكترا 97 وبعد كده الميجان.

فوكس معتقدش أن فى موديل جديد نازل منها قريب على عكس الميجان اللى أتوقع أن مو 2009 هينزل مصر على أوائل 2010 أن شاء الله.
شكرا على اهتمامك
كدة انا شايف الواحد ميخدش قرار دلوقت لما نشوف موضوع الميجان الجديدة الاول وبعدين نقرر صح كدة وبعدين بردوا يكون شوفنا موضوع الفورد فوكاس بقت عاملة ازاي يكون عدى عليها وقت يعني