قديم 27-04-2012, 06:22 PM
jojojojojo jojojojojo غير متواجد حالياً
من انا؟: foash
التخصص العملى: accountaning
هواياتي: ps3,cars

jojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ماهي الافضل نيسان صني -بي واي دي اف ثري والفرق 20 الف جنيه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lonedoctor مشاهدة المشاركة

حياك الله
لك مطلق الحرية فى ان تعبر عن وجهة نظرك وقناعتك الشخصية ولك كل الاحترام بغض النظر عن اتفاقنا او اختلافنا فى ذلك
السيارة التى تختارها سعادتك الذى ستستخدمها وتستمتع بها وتتحمل كل تبعات قرار الشراء وبالتالى لا يمكن ان تستعير عقل الاخرين ليفكروا لك
انا عن نفسى كانت النيسان الصنى من الاختيارات المتاحة لى عند الشراء وكذلك الانترا الشكل القديم 2011 وكانت الامكانيات المادية متاحة لدى للشراء والاوبتيرا ايضا ولكن انا اخترت البى واى دى عن قناعة شخصية لانى ازعم واعتقد انها افضل من كل هذه السيارات وبمنتهى الثقة فى ذلك بعد بحث وتمحيص لمدة 3 سنوات ومقارنات وتجربة وسؤال اصحابها وقراءة التقارير والعيوب والمميزات لكل من هذه السيارات وانا الان بعد شراء البى واى دى ومقارنتها بالكورولا التى امتلكها فى السعودية وهى يقينا افضل من كل هذه الماركات ولا يوجد خلاف على ذلك لكل من يقتنع بالماركات وليس بالواقع العملى فضلا عن الواقع طبعا -اقول انى وجدت فيها كل ما كنت اظنه وافضل منه كمان وهذه قناعتى الشخصية عن دراسة وتجربة وللاخرين مطلق الحرية فى القبول او الرفض لهذا الامر وهذا لا يضرنى فى شئ لانها سيارتى انا وانا الذى استعملها ومقتنع بها تماما
تقبل تحياتى
تحياتي لحضرتك انا عارف ان حضرتك مقتنع بالعربيه جدا وده طبيعي طبعا عشان اي واحد يملك سياره بيبقي شايفها افضل سياره وانا كده طبعا بس حضرتك ممكن تلاقي عربيه بي ام 1600 سي سي 120 حصان مثلا وعربيه مثلا صيني او نيسان او لانسر 1600 سي سي 120 حصان مش معني كده ان الاتنين زي بعض في الكفاءه او الجوده او من ناحيه الحفاظ علي نفس الاداء لفتره طويله هوه ده الفرق بين التويوتا مثلا والبي واي دي اه فعلا الاوبشنات كتير وممكن يكون اكتر من التويوتا الكرولا بس استحاله تكون في كفاءه التويوتا والا مكنش يبقي سعر التويوتا 160 الف والبي واي دي 73 الف انا قولت الكلام الكتير ده وصدعتك عشان بس اوصلك انا العربيات فئات وكل فئه عل قد فلوسها ومينفعش اقارن عربيه في فئه سعريه منخفضه بعربيه في فئه سعريه مرتفعه عشان ده في ظلم للفئه السعريه المنخفضه ده وجهت نظري وانا مش عايز اختلاف الاراء يسبب خلافات فيما بيننا وخصوصا ان انا بعتبر كل اعضاء المنتدي اخواتي وبننقل وجهات النظر للافاده ولا استطيع انا احجر رايي علي احد وياريت تاني ابقي ضيف خفيف علي قسم البي واي دي