قديم 25-11-2016, 03:15 PM
Azzam Elsherif Azzam Elsherif غير متواجد حالياً

Azzam Elsherif is on a distinguished road
افتراضي رد: اى استفسار عن شركة كونتكت

الناس اللي بتقول ان في شبهة في التقسيط عن طريق كونتكت كارز مش واصلها الصورة واضحة
انا هتكلم ببساطة عشان اوضح وجهة نظري الحيادية والله وماليش اي مصلحة في اللي هاقوله ولو وجهة نظري خطأ ياريت توضحولي
مبدئيا الشركة بيتعملها فاتورة بيع مبدئي ثم نهائي من البائع وبتكون السيارة ملك لشركة كونتكت حتى الانتهاء من سداد الاقساط
اما عن الكلام بخصوص انها لا تكون في حيازة الشركة فده من الواضح تصيد لاي حاجة وخلاص
كل الموضوع ان السيارة بتفضل في ستوك المعارض وذلك خوفا من تعرض السيارة لاي حوادث انما بيكون من حق العميل انه ياخدها بعد اتمام العقد وخروج اذن التسليم من المعرض وده طبعا بيتم بعد اخطار شركة كونتكت للمعرض اللي انت مشتري منه العربية
حتى الفاتورة المبدئية بتطلع باسم كونتكت وفيها رقم شاسيه السيارة والموتور واسم العميل وسعر العربية
وبخصوص الفايدة احب انوه ان كونتكت اقل من بنوك كتير
انا واخد اكثر من عربية من كونتكت والحمد لله مشفتش منهم اي حاجة وحشة والواحد مرتاح الضمير وفكرت اكثر من مرة وسألت كتيييييير قبل ما اقسط معاهم والله عكس البنوك اللي بتدفع الفلوس للبائع والعربية بتطلع باسم العميل والعميل عليه يسدد القرض يعني هي دي الشبهة بعينها وربنا يبعدنا عنها لأنها بتجيب الفقر والعياذ بالله وكلامي عن تجارب شخصية
وبعدين كونتكت تقسيط مباشر لانها عاملة عقود شراكة مع الشركات زي رينو وكيا مثلا يعني كلها مؤسسة واحدة منها في بعضها
وانا برشح لاي حد عايز يقسط يروح كونتكت ويسمع منهم بدون القراءة فقط
والله الموفق والمستعان ويوفق الجميع