قديم 01-04-2012, 09:37 PM
الصورة الرمزية Marlborooo
Marlborooo Marlborooo غير متواجد حالياً
من انا؟: Hassan
هواياتي: مش عارف

Marlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond reputeMarlborooo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: محتار بين عربيتين زيرو او مستعمل ومش عارف تجيب ايه ادخل وانا هقرنلك مبينهم مقارنه شامله صور واسعار ومواصفات ورايي الشخصى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Djmixtech مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة انا محتار جدا جدا جدا في الاختيار ما بين تلات عربيات ومش عارف اعمل اية والعربيات هي كالاتي :1 موتسيبيشي لانسر بومه 2012
2 موتسيبيشي لانسر قرش 2012
3 بيجو 408 2012
ملحوظة هامة: انا استخدامي للعربية هيبقى مشاوير سفر وساعات طرق مكسره يعنى انا قصدى عايز عربية امان قوي وكمان تكون عالية من علي الارض الى حد ما وتكون حمالة قاسيية ياريت تفيدني
1)البومة افضل في سعر اعادة البيع ولما تحب البيع هتلاقي الف مين يشتري ، سهولة الصيانة توافر قطع الغيار ورخص سعرها ، ثباتها كويس بس مش ممتاز، تسارع معقول جدا ، تعتبر عربية تقليدية الي حد بعيد الشكل ده متوافر من 2004
2) الشرك : كان فيها مشاكل في الاول بس اتعالجت الماتور الجديد 1600 وليس 1500 ، ثباتها افضل من البومة ، سعر اعادة البيع سيء قطع الغيار غالية بس متقبلة ثباتها افضل من البومة بس الشرك ثباتها مش ممتاز ثباتها كويس
3)عربية ممتازة ثبات واوبشن وكل حاجة ، عيبها سعر اعادة البيع منيل بستين نيلة سيء جدا جدا ، عدم توافر قطع الغيار سوي في التوكيل وقطع غيارها نااااااار يا معلم
من الاخر العرربية ديه ملهاش سوق في مصر ومتنفعش مع المستهلك المصر

ده رأيي لشخصي وشوف حضرتك ايه العربية اللي مناسبة ليك اكتر