قديم 16-01-2011, 09:34 PM
الصورة الرمزية bmkbmk
bmkbmk bmkbmk غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد كمال
التخصص العملى: Oracle systems consultant
هواياتي: العربيات ... الكمبيوتر ... الجيم

bmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تويوتا كامرى 2011

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mmffor مشاهدة المشاركة

متروسة دي كلمة باكستاني
بقولك ايه! الكامري دي هناك فعلا قريبة من ال 128 عربية قطع غيارها متوفرة و سهلة في صيانتها و سعرها مقبول نسبيا بالنسبة لامكانياتها ( 80 الف درهم ) اعطالها شبه منعدمة عيوب صناعة لا توجد! و ثم ايه ال 120 كم العربية تعوم ده!!!! انا كنت راكبها مع واحد صاحبي في ابوظبي جابت ال 120 كم في وسط البلد من دوار للتاني!!!! ولا سمعت صوت الموتور ولا حتى هزه في العربية!!!
عربية واسعة جدا و مريحة جدا بس فعلا مش متخمة بالتكنولوجيا علشان كده بيفضلوها على الالماني لانها بتبقى اسهل في الصيانة و اعطالها اقل
ايوا يا باشا بتعوم على 120 ... انا سقتها بنفسى اكتر من مرة و اكتر من موديل

و هى موتورها فعلا هادى جدا زى كل عربيات تويوتا و طبيعى ان تسارعها يبقى كويس لخفة وزنها و موتورها ال 2400 سى سى .. بس هى ابطأ واحد فى فئتها على فكرة يعنى الكورد و الالتيما تجميعهم احسن منها بكتير .....

بيفضلوها عن الالمانى لسعرها الرخيص و قلة اعطالها و سهولة صيانتها و نقطة مهمة جدا انها ماسكة سعر ...

مشكلتها الاساسية .. انها بدون اى متعة قيادة حقيقية -- و بدون روح --- يعنى عربية عملية و خلاص و عشان كدة ليها زبونها اللى بيهتم بالنقطة دى بس

علشان تفهمنى يا باشا لازم تسوق الكامرى و بعدها تسوق مرسيدس او بى ام و تتمتع بالثبات و الامان و بعدها تسوق كابريس مثلا و تتمتع بالتسارع الغير طبيعى اللى يلزق الواحد فى الكرسى ... هتعرف ساعتها ان فيه فرق كبير فى متعة السواقة...

و مساءك عسل يا باشا

......................... ..

يا ترى جاهزين لتجربة السواقة اللى جاية ؟؟؟؟؟!!!!!!!