قديم 23-01-2015, 05:57 AM
cars admire
Guest

Talking توفير الوقود عن طريق المغناطيس

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة auto5truck مشاهدة المشاركة

يا أخوانى
عايزين ناخد بالنا من وجود منتجات فى السوق و للأسف بتوزعها شركات لها سجلات تجارية و بطاقات ضريبية سليمة و لكن عبارة عن قطع حديد بتقزقز لب .

أنا جالى واحد من سنه و قدملى كل الأوراق عن شركتة و فيها كمان سابقة أعمال مع شركات كبيرة و معروفة للجميع و المنتج اللى بيوزعه جهاز موفر الوقود يوفر 17% من أستهلاك الوقود صناعة تركية قيمتة 375 نقداً و هو عبارة عن قطعتين مغناطيس بهم تجويف للتركيب متقابلتين على ماسورة دخول الوقود للمحرك.
طيب ... بيعمل أية المغناطيس ده يا سيدى الفاضل قال دة بيوفر فى أستهلاك الوقود.
كيف يحدث هذا؟ فقال بيعمل ترتيب للأيونات بتاعة الوقود.
طيب و لما يعمل ترتيب للأيونات بيوفر أزاى؟ فقال لما الأيونات بتترتب بيبقى سهل حرقها و سيادتك خبرة و فاهم طبعاً.
فعرفت أنة بيلبسنى العمة....و كان عايز يعنى يبيع لى من المغناطيس دة بواقع 4 قطع للسيارات الديزل (قطعة لكل سلندر) و قطعة واحدة للعربيات البنزين تركب كما زكرت سابقاً .... فقلت له أنا و لا خبرة و لا فاهم لكن أنا هأخد منك واحدة عينة و أنت بنفسك تركبها فى عربيتى و أمشى بيها مدة شهر كامل و يا أما بعدها تيجى تاخدها زى ما ركبتها أو تيجى تعمل معانا أتفاق على شراء باقى القطع.
و عمل أختبار للسيارة طوال شهر علشان أشوف التوفير قد أية ما لقيتش لا توفير و لا حاجة و هو ما شفتش وشة من ساعتها تانى و المغناطيس راكب فى مكانة زى ما هو.
المذهل فعلاً أنى لما راجعت الشركات المذكورة فى سابقة أعماله وجدتهم فعلاً وقعوا فى الفخ و ما بحسبوش أى حاجة لكن التوفير بالنسبه لهم تهيئة نفسية.

و أشياء أخرى أعدها منها:-
* واحد جالى عرض عليا صمام خانق للوقود علشان تحديد السرعة على السواقين علشان ما يجروش بالعربيات ... طيب ما هى الخاصية دى موجود فى المحركات الديزل أصلاً.
قال طيب أية رأيك أن الجهاز ده معتمد فى المرور و بعد كام شهر ما فيش عربية هترخص من غير ما تكون مركبة الجهاز ده بالتحديد ..... قلتلة هاتلى الورق اللى يدل على كدة و لما الحكومة تمنع الترخيص نبقى نناديلك ..... قال بعد كده هيبقى أغلى من دلوقت ....قلتله محدش مغسل و ضامن جنة.

* أضافات لزيت المحرك تخليك ما تغيرهوش أبداً

* فلاتر للوقود و الزيت تنقية عالية الجودة

و غيرهم كثيرين

يا أخى الفاضل ناشر الموضوع
هل نحن نجد ماء نقياً نشربة حتى نجدة للأستعمال كوقود
هل تتخيل ما هو الوضع الأقتصادى للماء حين يصبح وقوداً
حينها لن تسمح الحكومة لأحد بأن يقترب من النيل أصلاً و لا من البحار.
هذا الكلام غير منطقى يا أخى
تقبل رأيى و مرورى
تحياتى
عمل جهاز توفير الوقود المغناطيسى :
هو عبارة عن موصل حراري وكهربائي ممتاز يستخدم عنصر النيوديميوم الفلزي ومغناطيسيه خاصة، كنتيجة لتطوير رنين التردد المعناطيسي (جائزة نوبل للفيزياء ) من خلال تحفيز الأيون الذي يعمل على إضعاف تماسك الاجزاء النشطة وبالتالي يؤدي الى احتراق كامل
التفاصيل الفنية :
من المعلوم ان العناقيد الكربونية الموجودة في الوقود مكونة من ذرات الهيدروجين و الكربون وهي متماسكة مع بعضعها البعض بـشحنات موجبة وسالبة قوية وعند مرور هذه العناقيد من خلال المجال المغناطيسي الناتج عن عنصر النيودميوم الفريد والنادر وجوده في الطبيعة فإن ذرات هذه العناقيد تشـحن بشـحنه موجبة مما يؤدي الى تنافر جزئي بين ذراتها مما يخفف من قوة التماسك الكهربائي بين هذه الذرات وكل هذا يؤدي الى تحفيز الوقود ولسهولة إتحاد هذه الذرات مع عنصر الأوكسجين لإنتاج عملية إحتراق كامل.
ومن خلال هذه العملية نحصل على النتائج التالية :
• توفير في استهلاك الوقود يصل حتى نسبه 30%
• تخفيف الرواسب الكربونية
• تخفيف الغازات الضارة المنبعثة في الهواء
• المحافظة على صحة البشرية بشكل عام
لجهاز الاول في العالم لتوفير استهلاك البنزين و السولار
الان فى مصر حصريا لدي الواحة تريد\ بضمان شركة هاي تك
01096473103
01220725212