قديم 14-01-2014, 01:57 PM
MGadAllah MGadAllah غير متواجد حالياً

MGadAllah is on a distinguished road
للاهمية رد: زيرو موديل 2013 - هل أشتري شيفورليه اوبترا كاملة أم ميتسوبيشي لانسر بومة كاملة

انا كنت لسه عند سمير ريان:-
بالنسبة للكيا الريو رفاهية ممتازة طبعاً بس للأسف المكان ضيق بالنسبة لمقعد السائق أو الكنبة الخلفية بس الرفاهية ممتازة بصراحة لكن ما تنفعش معايا علشان المكان ضيق.
و قال لي بالنسبة للانسر البومة موديل 2014 يوجد منها فئتين:-
- كلاسيك عادية و دي اوتوماتيك و تكييف فقط. (138000 جم)
- كلاسيك عادية + ايه بي اس + فوج لايت + آير باج للسائق فقط. (143000 جم)
و الاتنين الفاتورة هاتكون بـ 110000 فقط و السعر بالمعرض بالنسبة للفرق يكون كاش و الضمان الرواس 3 سنوات او 100000 كم.
و بالنسبة للاوبترا فالسعر الرسمي زي الفاتورة 117000 جم و لكنها بدون ايه بي اس و بدون اير باج. و الضمان 3 سنوات او 100000 كم من منصور.

و بالنسبة لموديلات 2014 في الاوبترا لسه اتتنزل كمان كام شهر و هاتكون صيني و مش كوري زي الموجودة حالياً (الكلام ده من فرع منصور مدينة نصر و شيرين كار و سمير ريان) و بالنسبة للانسر الموديل الاخير للبومة 2014 و بعد كده هاتكون شارك فقط و بالنسبة للشارك فتم تعديل الموتور الي 1600 سي سي و بقت كويسة مش زي الاول.

انا بالنسبة لي هاشتري قسط و بالطريقة دي الوحيدة المناسبة هي الاوبترا ، علشان لعبة فرق السعر في اللانسر دي هاتحتاج أدفع مقدم للبنك و كمان فرق السعر للمعرض و مش معايا كاش كفاية.

فهل أنتظر موديل 2014 أوبترا عل و عسي أن ترخص سعر الموديل الحالي 2013 و اللا اتوكل علي الله و أشتري موديل 2013 أوبترا؟

بالنسبة للاوبترا اللون الوحيد الموجود أسود ، فهل ده لون عملي و اللا هايكون متعب؟

أنا قلقان من توكيل شيفورلية بصراحة و متردد ... ياريت اهل الخبرة يفيدوني بالرأي.