قديم 23-06-2013, 12:15 PM
الصورة الرمزية aymangalal
aymangalal aymangalal غير متواجد حالياً
من انا؟: بنى ادم
التخصص العملى: محلل بيانات - معد تقارير
هواياتي: الانترنت - القيادة -البحث عن معلومات

aymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond repute
افتراضي رد: كيف تنظف الريداتير بنفسك.....؟

شكرا يا zing0 على رابط الموضوع اللى فى مشاركتك فعلا تجارب مفيدة ومعلومات افيد
تجربتى بعد ما روحت لبتاع الردياتير عشان لحام التسريب شوفته بيفك ازاى ويلحم ويركب تانى
لقيت الموضوع سهل وبسيط فا بقيت اعمل انا الحكاية دى بنفسى " لحام وغسيل وفك وتركيب" عربيتى كانت ستروين AX والميزة بقى كان فى بلف " مسمار يحتوى على فتحة" زى بيك الكربراتير كده موجود على الموتور عشان يخرج الهواء فى دائرة التبريد وكان عملى جدا وبيغنى عن فك الخراطيم ... وكنت تقريبا بدور الميه فى الرادياتير كل شهر او اتنين " ازود فى الرادياتير لانه مالوش قربة وافتح البلف الميه تدخل من الردياتير للموتور وتخرج من البلف ... وفى الاخر احط ميه خضراء او اى لون واتوكل على الله وطبعا عشان كنت مراعيه بالحكاية دى ماكنتش بقابل مشاكل صدأ او انسداد يعنى كنت بغير الميه بس والحمد لله

صلى على رسول الله
---------------------