قديم 06-06-2013, 01:02 PM
الصورة الرمزية ahmedraafat00
ahmedraafat00 ahmedraafat00 غير متواجد حالياً

ahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to beholdahmedraafat00 is a splendid one to behold
افتراضي رد: هتجن :استهلاك البنزين صدمنى !!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة borio1704 مشاهدة المشاركة

لا شكر على واجب... احنا هنا علشان نستفيد من خبرات بعض، وزي ما حضرتك استفدت من الموضوع... أنا كمان استفدت كتير من مواضيع أعضاء محترمين تانيين.

بس فيه حاجة حضرتك لفت نظري ليها.... هو الزيت بينقص ليه؟؟؟؟

هو الموتور عزمه كويس؟؟؟ السحب تمام؟؟

أنا شاكك إن يكون الموتور عايز نص عمرة... غالبا ممكن يكون فيه مشكلة في الكبس والشنابر عايزة تتغير

الباشمهندس عمرو السيسي (amr elsisi 1) كتب موضوع ممتاز في المسألة دي... هتلاقيه في الوصلة دي:
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=90049

ممكن ترجعله وهو يفيدك أكتر

...
تسلم يا باشا عالرد والواحد فعلا بيستفيد من خبراتكم
هوه الزيت بينقص لان تقريبا الغطا بتاع المكان اللى بيدخل فيه الزيت مش حلو وسمعت انه مش الاصلى بتاع العربيه وانه بتاع لادا والله اعلم فساعات بيسرب على وش الموتور من فوق وانا موصى واحد يشوفلى غطا اصلى
وبالنسبه للموتور فهو كويس والحمد لله والعربيه سحبها حلو بالعكس دى كمان الميكانيكى لما ركبها لقى السحب جامد اوى وقالى نادرا لما تلاقى عربيه شيروكى اربعه سلندر بتسحب السحبه دى
وانا كنت عملت عمره للموتور من حوالى سنتين وكمان انا مش بمشى بالعربيه كتير فالعمره ملحقتش تبوظ
انا هقرا برده الموضوع بتاع البشمهندس عمرو