قديم 20-05-2013, 10:22 PM
mondyegypt mondyegypt غير متواجد حالياً

mondyegypt is on a distinguished road
افتراضي رد: مجرد فضفضة فى زمن الإخوان

يا جماعه لازم نهدى شويه ونعرف ان مفاصل الدوله متكلبشه بحديد ونار من النظام السابق ده مش فرد ولا اتنينولاعشره دول كتير غير الناس العاديه الى كانت بتستفاد سواء رشوه من غير اى حساب حتى لو اتعرف دلوقتى بيعمل حسابه مش بقول انها انتهت لانها فى الاول والاخر موضوع متعلق بامانته قدام ربنا ولو كان فى عهد الخلفاء وهو مش امين حايسرق المهم نسيب الراجل يكمل مدته الى هيا صعب بجد لانه محسوب على فصيل مكروه متهئلى الواد بيطلع من بطن امه يسمع التلفزيون يطلع كارهم او بسبب موقف واحد ولا اتنينولا عشره محسوبيين على التييار الاسلامى مع مش اللفظ ده بسبب ده كلام الاعلام للاننا كلنا مسلميين تلاقيه يعمم ويبدا يزرع فيه الكره ده انا شايف ان فى انجازات على الارض بس بتاخد وقت ثمرتها مش حتبان دلوقتى لا تنسوا اى شخص كان مسك والبلد مديونه بقد كده تخيل انت اب لاسره شغال تتداين وتداين وتوكل عيالك وتشربهم ولما تخلص فلوسك تتداين اكتر ده كان مبارك ونظامه لكن حايتى يوم على الرجل ده ماحدش حايديه والناس تتطالبه بلفلوسها ساعتها عياله واسرته كلها حاتتشرد كارثه لهم الرئيس حاليا مش عاوز كده عاوز بوضعيه اقتصاديه يحل تلك الازمات وفتح استمثمارات علشان يقدر يقلل او على الاقل يوقف الدين وكمان يوقف ووقع الجنيه وكمان يقدر ينمى البلد معه المعلم وجود دول كتيييييييييييييييير لاتريد الخير لمصر ولا اى تتقدم لان تقدم لمصر يعتبر تهديد امن قومى ليهم واخيرا كل شخص ممكن يكون ليه عيوب ومميزات بس لازم نعدى المرحله ديه على خير ويمشى بانتخابات والصندوق مش بالمظاهرات والعنف ونفسى تبقى فى مصر معارضه حقيقه تقدر تحتوى الناس وانا اولهم تكون بنائه مش هدامه لديها خطط وخبراء اقتصاديين وعلماء ليهم رؤيه واضحه للشعب ساعتها كلمتيين حبيت اقولهم مش علشان اجادل وخلاص لانى مش داخل المنتدى الصراحه اتكلم فى سياسه انا داخل اتواصل واتعلم واستفيد من المنتدى العريق شكرا ليكم