قديم 02-02-2013, 05:37 PM
hema102 hema102 غير متواجد حالياً

hema102 is on a distinguished road
افتراضي رد: تغيير اضائة الانوس كامله ( فوانيس + عدادات + شنطه وصالون ) بالصور

أنا متشكر جدا على المعلومات القيمة هذه بجد انتم عباقرة في العرض والتعليم للمبتدئين أمثالي مع الدايو لانوس
وأحب أن استفيد من خبرتكم في عرض بعض المشاكل عندي ومعرفش حلها انا معايا دايو لانوس 2001 وعاوز ارفعها شويه لأنها منخفضة جدا وكانت أول تجربة لي في السفر ممتازة في السحب والثبات وعدم الازعاج والحمد لله ارتفاع الحرارة لأني عانيت كثيرا مع سيارتي السابقة ( مرسيدس 200 موديل 1981 ، وريجاتا 1988 ) ولكنهم يفوقوا الدايو في الوسع حيث أنني طويل القامة ومعرفش كيف أرفع الدريكسيون أو ربما من النوع اللي ما بيترفع ودي المشكلة الثانية أما المشكلة الثالثة هي أنني كنت أرى أنوار المكيف كلها تعمل ولما رحت علشان أشحن طبعا (غشيم وعاوز أعرف نوع الجديد اللي راكبه ) لقيته غير الشحن ولما سألته ليه قال الشحن راكن والسيارة كانت مركونة وبعد ما غيرة العربية ما تبرد ف على ميكانيكي وفصل السخن وقالي البوابة بين السخن والبارد ما بتفصل وفعلا المكيف بيبرد كويس لكني حذرني من تحريك المكيف لأن الويرات اللي واصلة بالمفاتيح ما بتشتغل ومعرفش إيه الصالح .
دلوني أعمل إيه في الحاجات دي عل فكرة أنا كرهتها مع اني حبيت سرعتها على الطريق زعدم القلق من اعطالها ودا عن تجربة من الاسكندرية إلى المنصورة بدون توقف رايح جاي وفي عز الشتاء وأنا قادم وفي عز الظهر وأنا ريح ولكن المطبات كانت أخذها على أعصابي