قديم 13-12-2012, 03:55 AM
محمود حسين المتحدة محمود حسين المتحدة غير متواجد حالياً
المصرية لصيانة السيارات الحديثة AMA

محمود حسين المتحدة is a name known to allمحمود حسين المتحدة is a name known to allمحمود حسين المتحدة is a name known to allمحمود حسين المتحدة is a name known to allمحمود حسين المتحدة is a name known to allمحمود حسين المتحدة is a name known to all
افتراضي رد: تجرربتى مع مركز المتحدة وصيانة ال50 الف كم هاااااااام جدااااااااا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng_yeso مشاهدة المشاركة

انا بالنسبة لى قابلت استاذ محمد تيسير ةكان معاى لحظة بلحظة طول اليوم وكنت انا وهو رايحين جايين بين عربيتى وعربيتة بنتابع الشغل مع الناس عندكم ولو سئلتة على موضوع تامر موظف الاستقبال ... على فكرة ده بردوا من اهم اسباب سوء التفاهم ... يشرح حالا .....هتلاق رأية زى رأى انا بالظبط(انة ليس على دراية بمعظم الاشياء الاول يقولى على حاجات موجودة وتطلع مش موجودة وبعديد يقولى ان العربية بتاخد 5 كيلو زيت وتطلع بتاخد 4 بس وبعدين يقولى ان زيت الفيتيس بيتزود ويطلع بيتغير بالكامل كل 40 الف وتم تغييرة فعلا وفى الاخر بعد كل د فى الحساب يكلمنى بطريقة مش كويسة واقولة فين استاذ موجمود يقولى ما اعرفش وانة يعنى حتى لو موجود مش هيغير شىء واقولة اختملى الفاتورة يبصلة بقرف !!!!!!!!!! ويقولى على انة ما بيهتمش فواتير عشان الضريبة وبالنسبة لمحمد رشاد اعتقد ان رأية ههيكون مماثل لى وان كان الانطباع عن الاشخاص يختلف من واحدة للتانى .. هنا بئة حضرتك لو تقصد ان رأى استاذ محمد تيسير فى محمد رشاد يعنى . انا بس عايزاعيد تانى لحضرتك اللى راجل كتبه فى الفيسبوك انه بيشكر المتحدة على حسن المعاملة ولم يذكر اى شىء عن سوء معاملة بالعكس هو اثنى على الجميع وخصوصا الفنين والاستاذ سيف بردو اللى مش عارف حضرتك تقريبا مقريتش هو كاتب ايه اعتقد انه كان كاتب شكر وتحية احترام للمتحدة وذكر كل من تعامل معاهم بما فيهم محمد رشاد اما الثوابت والاسعار وخلفية الناس الفنية لا يمكن الجدال فيها ) وموضوع السعر انا للاسف ما اعرفش هم دفع كام لانى مشيت قبل ما هو يخلص
وممكن حضرتك ترجعلة وتتأكد منة من كل كلمة مكتوبة
ممكن ندخل فى الموضوع بتاع تامر ده عشان واضح انه من اهم اسباب ان حضرتك زعلان بصرف النظر عن الفلوس مؤقتا طبعا
وعلى فكرة والله وحياة اولادى كلامى كله معاك وفى كل النقط مش هيكون عشان اثبت انك غلط او صح انا هقولك فى ردودى كلها الكلام بما يرضى الله حتى لو طلعنا غلط فى شىء انا مقدما ومن دلوقتى بعتذرلك عنه -
. كمان وفى نفس الوقت كمان موضوع تامر واحد من اسباب سوء التفاهم من وجهة نظرى واللى المفروض مكانتش تحصل وهقولك ليه ....
لانه حضرتك بنفسك لسة كاتب فى مشاركة سابقة هنا فى الموضوع ده الكلام ده بالظبط وانا تقريبا فاكر الموقف فعلا
(حضرتك بلسانك قولتلى ان تامر دة لسة جديدة ومش عارف حاجة يعنى فى الضياع حتى ساعتها كان معايا استاذ محمد تيسير شاهد على الموقف واسئلة )
الكلام اللى انا اقصد اقوله انه حضرتك يعنى زعلان من واحد انا بنفسى لما حضرتك سألتنى عن كلامه من اول ماقابلتك وبدون ماعرف تفاصيل غير تقريبا ساعتها كان موضوع زيت الفتيس او عدد لترات الزيت انا فعلا مش فاكر بس المهم انى قولت لحضرتك انه حد جديد ومش عارف حاجة بجد غير انه يسجل بيانات امر الشغل والاعمال الخاصة بالكمبيوتر يعنى وضحت لحضرتك انه مش مهندس استقبال وطبعا البديل ليه عشان حضرتك تاخد الخدمة وتعرف تكلفتك وكدة يعنى اللى هو انا او اى حد من اصحاب المكان وعلى فكرة تامر بيأكد انه متكلمش مع حضرتك فى اسعار اى قطع غيار ومن كلام حضرتك انا شايف انه فعلا مقالش لحضرتك حاجة غير معلومات فنية مش صح وكدة كدة هو مش اللى هينفذ هو مش فنى والفنيين اكيد قالو لحضرتك الصح
واما عن انه يتعامل معاك بقلة زوق او انه يبصلك بقرف او اى شىء فيه عدم احترام لشخصك فطبعا ده شىء غير مسموح به بالمرة وانا فعلا حققت معاه ووريته الكلام اللى حضرتك كتبه عنه فعلا والنتيجة اللى طلعت بيها صدقنى انه شىء غير مقصود منه بالمرة وحضرتك بنفسك قولت انه كان لطيف معاك طول اليوم لغاية لما وصلتم عند موضوع الفلوس ...وهنا بئة ومن وجهة نظرى مربط الفرس زى ما بيقوله ... ازاى ياعم محمود ياللى تاعبنا معاك ؟؟؟؟؟
بص يا بشمهندس ياسر تامر اولا حد ابن ناس بجد والله وده كان سبب اختياى ليه انه يشتغل معايا فى مكان ممكن يتعامل فيه مع عميل- بس فعلا لسة هو فى مرحلة تدريب على الشغل بتاعنا- ولو حتى بشكل بسيط وهو ومن النوع الخجول جداااا صدقنى بس فعلا عنده مشكلة انا لاحظتها كام مرة بس بجد من غير ما تضحك او تفتكر انى بهزر لانه والله انا فعلا بتكلم بجد انا لاحظت المشكلة دى مرتين كدة فى مواقف مع تامر وحسيت انه ليه بصة غريبة شوية - عارف بين الحادة واللى مش فاهم - معرفش هى دى اللى حضرتك تقصدها ولا لآ بس اللى لاحظته انه بيعملها لما يلاقى نفسه فى موقف مش عارف يتصرف فيه ممكن يكون زى الموقف بتاع حضرتك اعتقد لما وجد نفسه امام عميل مصدوم فى فاتورة اصلاح عربيته ومش عارف يعمل حاجة غير انه يدفع وهو طبعا - اقصد تامر - فعلا معندوش اى صلاحيات لاى خصم او اضافة للفاتورة الا بعد الرجوع لحد مننا اصحاب المكان .
والله اعلم طبعا بس ده تحليلى للموقف لما اكدلى انه مش ممكن يسمح لنفسه يعمل كدة مع حضرتك وانا بردوا عايز اكد لحضرتك حاجة مهمة واكيد مش هتعب فى انى اقنعك بيها وهى انى بدفع فلوس للراجل ومرتب اكيد محترم يليق بالمتحدة صدقنى اكثر بكتير من اللى بياخدوا مهندس الاستقبال فى التوكيل ودى معلومة اكيدة بالنسبة لاجر اى حد بيشتغل معانا فى اى تخصص بالنسبة لتامر صدقنى تعتبر الضعف بتاع مثيله فى التوكيل لو هو لسة بقاله فترة قصيرة . المهم انى اقصد انه لو هو زى ماحضرتك قولت انطباعك عنه مع كل الناس انه كنت اكيد طلبت منه يقدم استقالة من اول شكوى ولكن الحقيقة محدش اشتكى منه قبل كدة فعلا وبالنسبة لحضرتك وشكوتك انا شايف بس الفاتورة والاسعار مخلياك متحامل شوية - وطبعا انا مازلت فاكر انه حضرتك مستنى تفسيرات كتير فى الفاتورة - ويمكن الموقف كله كان انفعالى

عموما حضرتك انا بعتذرلك بالنيابة عن تامر وبالاصالة عن نفسى لو كان تحليلى غلط وانه فعلا تجاوز حدوده معاك ..

وبالنسبة للجزئية بتاعه انه قال لحضرتك اى معلومات غلط انا كنت واضح معاك وقولتلك انه لسة جديد وعموما هو احنا كدة كدة طبقنا نظام جديد ده كان بيتعمل بقاله اسابيع ولسة تحت التشطيب النهائى زى ما بيقوله بس مضمونه انه حضرتك لما هتسأل الراجل ده بعد كدة يعنى لو لينا نصيب مع بعض فى معاملة واتمنى انه يحصل انشاء الله لما تسأل تامر عن سعر حاجة بمنتهى البساطة يطلعها لحضرتك من الكمبيوتر فى دقيقة واكيد انشاء الله هتكون صح ولو حصلت انه قال سعر غلط لقطعة غيار مثلا هنكون ملزمين بيها زى اى مكان بيحترم نفسه وبيحترم الناس اللى بتتعامل معاه ( وده طبعا مطبق من يوم ما فتحنا بس هو محصلش قبل كدة لانه من اول ما بدأنا والموضوع ماشى انه الاسعار بتكون من خلالنا اصحاب المكان واحنا مش هنغلط فى حاجة زى دى عشان نضطر انه نخصمها لحد ومحدش قال حاجة زى دى قبل كدة ) . ده مع التأكيد على انه حضرتك عرفت سعر الصيانة اللى هو 200 ج منى انا شخصيا وكان كلامنا فى التليفون على حد كلامك وان كنت فاكر انى عيدته لحضرتك وانك سألتنى لما اتقابلنا المهم انه انا اللى قولتلك . يعنى قبل لما تشوف تامر اصلا لو كان كلامنا كان فى التليفون زى ما حضرتك بتقول والكلام ده هنقوله بالتفصيل فى الجزئية بتاعة الفلوس انا مش ناسيها وقاصد اعرف حضرتك كدة انى مش ناسى ولا بتوه فى الكلام يعنى .

يتبع .. حالا.... واسف بجد على الاطالة معلش ياريت تستحملنى بس انا فعلا بحاول اوضح الكلام من كل وجهات النظر

التعديل الأخير تم بواسطة محمود حسين المتحدة ; 13-12-2012 الساعة 04:06 AM