قديم 11-12-2012, 10:53 PM
الصورة الرمزية ابوجنى2112
ابوجنى2112 ابوجنى2112 غير متواجد حالياً

ابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud ofابوجنى2112 has much to be proud of
افتراضي رد: علاء الأسواني يطالب بمنع الأميين من التصويت

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Toyota Corolla مشاهدة المشاركة

أنا من أشد الناس أيضا التى تطالب بهذا و هذه هى أول نقطة أتوافق فيها مع اللى اسمه علاء الأسوانى
و أنا أرى أنه لا داعى أن تدخل حضرتك حقوق الانسان و الرفق بالغلابة فى الموضوع لأننا كلامنا واضح و لا نقصد منه التفريق العنصرى ولكن مقصدنا هو اشراك فقط من يفهم فى الدستور و يعرف سواء كان هذا الدستور سيكون فى مصلحة البلد أم فى مصلحة الاخوان،و الموضوع ده هيقف ضده الاخوان طبعا هيقولوا فين المساواة والديمقراطية و المشمشية و المهلبية و الى اخره.............لأنهم لا يساوا تعريفة من غير الجهلا وميكملوش 100 ألف على بعضها و حضرتك عارف طبعا كمية الناس اللى تحت خط الفقر فى مصر .
يسقط يسقط حكم المرشد
أنا بقى من اشد المعجبين بيك ..بس واحدة ..واحدة ..باأستاذ \Toyota Corolla
يالبلدي كدة ماينفعش تركنه علي جنب وتخليه مهمش.. اذا هو الان حاسس انه مهمش والدنيا
مش بتسأل عنه ودياله ضهرها .. يوم شغال ووعشرة قاعد..نكسرة كمان ونقوله مالكش لازمه
ماينفعش نعيش من غير بعض...طب خدعندك..قابل يامعلم بطريقتة يعنى..
مش انا مليش لازمة...هات واحد يسلك لك البلاعة (الله يعزك) وآسف على التعبير ..
مش انامهمش..الفرن دي بتبيع عيش للجهلة بس.
مش انا....مش أنا ...مش انا .. في شتى مناحى الحياة.
وهات المثقف اللى انتخب ..يطلع طوب ورمل...والبقية تأتى ونحن من بدأنا..
وكدة هايقول شوف منعونى علشان أية ..زنبي ان اهلى فقراء ومعلمونيش..اتنعاقب ان يقولولى
مالكش لازمة..واؤكد لحضرتك ان فيهم كتلة تصويتية كبيرة انتخبت..باقى المرشحين ..
ولكن لما حصر الامربين ... ياهذا .. ياذاك..أعتقد ان فيه كتلة تصويتية مثقفة الرئيس ولو على
مضض.. بحسبة ان ليس فى الامكان افضل مما كان.. فلا نلوم عليهم فهم منا. ونحن منهم
وكلنا الى رب العباد سواء...أرجو ان تتقبل منى هذا الراى وشاكر لسعة صدركم..