قديم 21-11-2012, 05:06 PM
الصورة الرمزية fadymedhat
fadymedhat fadymedhat غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس كهرباء..
هواياتي: خبرة فى مجال السيارات

fadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond reputefadymedhat has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حد رخص حديثا زيرو؟؟؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tarek/ مشاهدة المشاركة

كلامك سليم 100 % بس مش سليم فى بعض النقاط
وخاصه موضوع الترويش ده
انا مش مع اى حد يعمل كده
انا كنت فى مرور المحله قريب جدا واتعاملت مع المرور كتير
وقت اخذ البصمه العربيات بتقف طابور ورا بعض وبتاع البصمه بيمشى عليهم بالدور ولو مش عايز ياخد البصمه ان شالله ماخدها هوقف الدنيا ورايا والمهندس قمه فى الاحترام ولو حد طلع له جنيه هيروح فى داهيه والظباط واقفين فى كل عمليه بتتم
عارف احنا مشكلتنا فى المرور ايه اننا كلنا مستعجلين وعايزين نخلص وبناخد حق غيرنا يعنى مابنعرف نحترم الطابور ولا النظام بننتهك حق بعض علشان اسبق فى الدور هدفع رشوه علشان اخد مكان واحد واقف من بدرى بس لان الانانيه اصبحت طبع فبنحاول نخلص بدرى وبكده هتفضل الرشوه زى ماهى وهيفضل الفساد منتشر
ولن ينصلح حالنا وهنفضل محلك سر
يعنى هو مرور المحلة مفيش فيه واحد بياخد جنيه فى جيبه....ازاى يعنى...
الرشوة بقت موجودة فى كل مكان....
أنا من يومين كنت فى المرور و خلصت اجراءات تجديد الرخصة فى ربع ساعة و فضلت مستنى استلم الرخصة....
لقيت الناس الى بعدى استلمت الرخص و انا لسة ما استلمتش اى حاجة...لقيت الناس كلها بتدفع علشان تستلم.....
مصر مستحيل ينصلح حالها....
البلد دى سلامو عليكووووو...

كن مطمئنا جدا جدا و لا تفكر فى الأمر كثيرا بل دع الأمر لمن بيده الأمر
السرعة فى القلب و القلب ميت..هدفى بدون تفكير و سباق بدون قلب..